Alla inlägg under januari 2011

Av sara - 31 januari 2011 20:03

I dag vakna jag med en massa jobba känslor i kroppen redan då viste jag att det inte skulle bli en bra dag.

Jag har försökt att plugga men det har varit svårt att konsentrera sig men jag lyckades att lässa lite. sen har bara tankarna snurat och tagit över hellt låter säkert jätte konstigt men folk som vett hur det är förstår att det inte bara är att sluta tänka.

Just nu är det:

änsamhet, skola, familj, vikten 

som snurar i mitt huvud och som får kroppen att kännas som en enda stor röra.

Allt känns bara så himmla jobbigt.

har försökt att pratta med familjen men dom förstår inte vad jag menar.

dom tror att det kommer att bli bra när jag slutat skolan.

men dom förstår inte att det bara är jobbigt att gå hem för mig just nu för jag vett att jag kommer att vara själv har ingen att della med mig av mina tankar eller berätta vad jag har gort under dagen. eller om man inte mår hellt ok att man kan pratta av sig med en som förstår mig och inte bara låsas att dom förstår mig för att jag skall känna mig bättre.

Att somna själv varje kväll .........


Av sara - 30 januari 2011 16:32

I dag vakna jag vid 10 var skönt jag behövde sov.

jag tog mig en macka och ett glass mjölk. sen paka jag

tränigsväskan vid 11 kom kick och hämta mig och vi åkte

till gymet. träna mäst benen i dag och kondition. Var lite besviken

jag årka inte ta i så mycket som jag ville men man får

väll se det så här att man hälder tog i lite mindre än att inte träna

alls. ja just ja jag mäta mig runt magen i dag och jag har gott ner 6 cm!!! Är så glad över det. skall väga mig i morgon och se om det har änt något påvågen.  

 Efter tränigen åkte vi till willys jag köppte bara lite mjölk hitta ingen god frukt. sen när jag kom hem så åt jag två pankakor som var gord på grovt mjöl och drack en kopp te.

sen har jag tittat på en film. känner mig inte hundra i dag.

så nu har jag gort köttfärs med grönsaker i en grytta skall reda den lite snart så nu har jag både grönsaker och protoin i samma mat skönt.

sen blir det bara tv och det blir en välldigt lungn kväll för min del. Blir nog en tidig kväll också är så jäkla trött jobbigt.

Ha en bra söndags kväll

Av sara - 29 januari 2011 18:38

I dag gick jag upp vid 9 ått lite sen gick jag till gymet

var skönt att träna har så många jälva tankar i huvet som

inte vill försvinna jäkligt jobbigt.

jag har tagit ett stort steg i dag och har sakt till en persson att jag inte

årkar att pratta med den längre käns jobbigt men jag måste det för att

må bra sj.

Resten av dagen har jag sutit lite vid darton pratta med min pappa och nu skall jag göra lite mat var lite sen i dag i gen men men

har köpp lördags gott moröter och dipp :) gott gott

Skall nog titta på en filmi kväll tror jag

Ha en mysig lördag kramar till er alla

Av sara - 28 januari 2011 21:26

I morse ringde klockan 6,15 man kännde sig mer död än levande just då. Men ändå så somman jag redan vi 21.00 i går och så tidigt brukar jag varkligen litte lägga mig men jag behövde vila kände jag.

Så man gorde sig lite kaffe så att man skulle vakna till ått lite yogurt sen så bar det i vägg till skolan vi hade först sjukhus hygien. Ganska intresant men lite skrämande över vad som kan handa om man inte följer reglerna som fins för hygiener på ett sjukhus.

Sen vart det lunch var inte ett dug hungrig fick bara i mig två tugor sen slängde jag det vett inte riktigt varför det blev så men jag tog en banan i ställe så att jag fick i mig något. och det gick bra.

Sen så hade vi seminarium det gick välldigt bra jag fick göra det med M och vi kunde mycket tillsamans tycker jag.

sen titta vi på en film och våran lärare var så snäll att hon poppa popcon till oss jag tog bara 10 st var gott men jag kan inte äta det just nu är för mycket kacl för mig. är välldigt noga just nu med det.

Sen så sluta vi för dagen jag gick hem och fick börja med att damsuga för min lila pojck fäller så himmla mycket att det såg nästan utt som om katterna hade slagits men att det bara var Gizmo som hade tappat päls.

Gorde lite mat det blev 5 kötbullar och wokgrönsager 100 g keso lätt.

Sen nu på kvällen så vad jag och Kicki utte och gick i 45 min kalt men skönt ändå. så nu har man duschat så man är varm och skön. skall sätta mig och titta lite på tv nu och drika en kopp te sen blir det sängen för mig.

Ha en mysig fredag kram på er alla

Av sara - 27 januari 2011 16:48

I dag har man varit till skolan var jobbigt att kliva upp men det gick.

Vi har pratta om skallskador skall ha ett seminarium i morgon om det så man skall läsa på det lite i kväll så att man kan det.

Vi har öven pratta om bränsår och kylskador.

har varit intresant men jag käner inte för att plugga just nu

har haft en jobbig kännsla i kroppen hella dagen välldigt jobbigt.

har en jävla massa tankar i huvet som bara snurar runt.

gud jag hoppas att jag skall känna mig bätre i morgon.

nä nu skal jag gå och göra lite mat vilket jag inte alls vill men man måste ju äta

jaja ha en bra kväll kram på er

Av sara - 26 januari 2011 18:49

I dag vakna av att en traktor höl på utan för pust!

Ingen bra start tycker jag. Tog mig ur sägen sen bler det lite yoghurt    Välldigt bra star på morgonen tycker jag för det är inte för mycket men man blir ändå mät är ingen persson som tycker om frukost i gentligen men man måste ju får i sig lite.

Sen så kom kick och vi åkte till gymet   det var skönt att träna fast jag har lite tränigs värk än i mina axlar men jag köre mest benna i dag och magen så man får väll se hur det känns i morgon haha.

Sen så kom mamma och vi åkte och handla lite på dollar och lidel så nu har man lite mera grönsaker hemma skänns bra.

jag fick en prov påse av paulúns flinger       skall pröva och se vad dom smakar.

jag sköpte lite gott också dom har asiatisk vecka på lider och då hitta jag  rice crackers    dom värkar goda.

Man för att jag inte skall äta för många kacl så har jag gort små påsar    som inhåler 30g vilket är 150kcl jag tycker att det är lätare att hålla kol på så sätt vad man äter.

Jag vett att dom inte är nytiga men jag skall ha dom till helgerna. Jag försöker värkligen att vara duktig och inte överskrida min kalori gräns. Man jag är snarare tvärt om att jag äter för lite men jag försöker att inte göra det men det är svårt för jag vill så järna att deta skall funka så att jag kan gåner i vikt nu så att man kan tycka om sig sj.


Mamma och jag gorde oss en varsin kyckling hanbörjare och massa grönsker till midagen i dag var jätte gott tycker nästan att kyckling handbörjare är godare än vanlig. Sen titta vi på en film och jag har även tvätat lite vill värkligen ha tvätmaskin upp i lägenheten nu skall kolla runt vad som finns.

Nu skall jag göra mig lite kvälls fika sen blir det lite tv och att lässa på lite tills på fredag. ha en mysig kväll kram på er.


Av sara - 25 januari 2011 20:22

   I dag vakan jag vid ca 9,30 men då har jag varit vaken hur många gåner somhällst i natt fyy varit jobbigt har drömt så mycket jobba saker jätte jobbigt men det kannse inte är så jätte konstigt för jag var så jätte lässen i går kväll att allt bara gorde ont inget hade någon menig med livet.

Man i dag känns det bättre men jag har tänkt så mycket hella dagen så det har bara snurat i mitt huvud att ett hjärta kan göra så ont det kan jag inte fatta men det skall väll sluta snart för jag hoppas.

Som tur så kom kicka till mig i dag så vi gick utt och gick vara lite kalt men skönt ändå solenlös på oss så nu har man fott i sig lite D- vittamin "tummen upp"

nu på kvällen har jag badat lite har tänigsvärk i armarna och ryggen så det är ju ett bra täken på att man värkligen har tränat. skall i vägg i morgon också till gymet hade jag tänkt.

Nu skall jag göra mig en kopp te sen blir det bara lite tv sen sängen.

Min midag i dag lite kyckling massa salad och lite fetta ost mums!

Av sara - 24 januari 2011 17:43

I dag steg man upp vid 9,30 ca ått lite yogurt titta lite på darton om man hade fott något från lärarna men inte än.

Sen gick jag till gymet det var inte så jätte mycket folk i dag ganska skönt för i fredag vad det fullt inte roligt för alla redskapen var ju uptagen.

Det gick bra att träna men man märker att man inte har gort det på ett tag men nu när man har kommit i gång i gen skall det nog bara bli bättre och bättre.

Sen gick man hem åt litte lunch och satte mig sen och läste på tills fredags seminarie så nu hoppas man att det fasnar också .

Vad händer i kväll då??

Inte mycket skäner mig trött så det blir nog bara lite tv kanse se en film.

ha en bra kväll kram på er alla

Presentation

Mitt liv i med och mott gångar.

Dukan resan

13/3 94,3kg Attackfasen start fett 37,2

19/3 92,3kg -2 kg börjar

Cruisefasen

27/3 91,8kg -0,5 kg fett 35,8

4/4 91,1kg -0,7 kg fett 34,9

  11/4 90,1kg -1kg fett 34,4

18/4 88,8 - 1,3kg fett 33,4

25/4 87,5 -1,3kg fett 33

2/5 86,7 -0,8kg fett 32,1

9/5 86,1 -0,6kg fett 31,6

  16/5 85,0 -1,1kg fett 30,7

23/5 83,8 -1,2 fett 30,2

30/5 83,6 -0,2 fett 30,2

3/6 82 -1,6 fett 28,7

10/6 81,7 -0,3 fett 28,7

17/6 82,1 +0,4 fett 28,7

24/6 81,9 -0,2 fett 28,7

7/1 80,6 -1,3 fett 28,7

8/7 80,5 -0,1 fett 28,7

15/7 80,5 -0  fett 27,8

22/7 80,0 -0,5 fett 27,3

29/7 80,0 -0 fett 27,3

5/8 79,2 -0,8 fett 26,9

19/8 79,5 +0,3

9/9 79,4 -0,1

16/9 + 1,0

  

Ny start 19/9  83,2

 23/9 81,2 -2

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards