Alla inlägg under februari 2011

Av sara - 27 februari 2011 18:54

I morse så vakna vi vid 9,00 det var skönt att sova lite längre.

det blev ganska sent i går pappa och jag titta på en bra film fick ett gott skratt det behövdes.

Vi tog en lång frukost sen gå gick vi utt och gick en promenad i det finna vädret det var skönt att gå i solen. Nu får vi hoppas att det fortsäter att vara varmt så att snön kan försvina nu.

sen satt vi lite med våra dartorer och fippla litte.

vi gorde lite mat sen  det vart egengord potatismos och korv var jätte gott var så länge sen man gorde det. sen så åkte pappa hem i gen den här helgen har gott fort. men man kommer att komma upp i april i gen då skal vi hjälpa syran att flytta till bollnäs.

Nu har jag gort årnig nya frysen och håller på att frosta av den gammla.

känns bra att ha mer plats nu.

skall snart göra en kopp te sen blir det bara tv för min del.

I morgon vett jag inte riktigt vad jag skall göra. måste plugga tills torsdag.

men på tisdag skall jag i vägg och pratta om att jobba som vikarie så skönt att vetta att man skall få jobba lite så att man kan få lite mera penngar det behövs kan jag säga.

nä ha en bra söndags kväll kram på er

Av sara - 26 februari 2011 20:11

I morse vakna jag av att pappa vid 7,00

man tog sig väll upp men det tog ett tag att komma i gång

man är inte lika pigg som han är på morgonen.

Vi ått en lång frukost och pratta spella yatzy jag vann stort :)

sen så böra vi göra oss i årnig för att vi skulle åka och hämta

min frys som jag har sköpt. var lite oroligt att det skulle var svårt

att få hem den men det var inte alls svårt som tur var.

så här såg det utt  

så nu har man den hemma men har inte startat den än skall göra det i morgon.

Sen så när vi var klar med detta så åkte vi till arbrå och hälla spå syran och hennes familj och pratta lite med dom barnen har varit sjuka så dom var inte så jätte pigg en men dom är det nog snart.

stora kilen målar    lilla zoé med morfar

sen åkte vi och handla lite vi gorde hema gord pizza var jätte good var länge sen man ått det. nu har vi suttit och snart 4 tim och bråkat med ett program till darton så vi börar att bli ireterad och måste väll snart sluta inna vi blir ellaka här. vi skall göra oss lite kvälsfika och sätta oss och titta på en film snart.

hoppas att ni har en bra helg kram på er alla 


Av sara - 25 februari 2011 18:27

I dag ringde klockan vid 6,00 man unda först vad det var som lätt men sen fatta man jaha nu skall man upp i gen då.

Gorde lite frukost sen satte jag mig framför tv och åt och vakna till.

sen bar det av till skolan gick i mellan 8-14,10 i dag

I böra med att göra ett prov om insulin gick bra.

Sen fick vi öva på att göra HLR det gick jätte bra men man vart så tött

i armarna och ont i känderna äfter ett tag men det är ju supper bra att lära sig om det skulle ända att man måste hjälpa någon någongång. kan ju vara en främlig eller en vänn släktig man vett alldrig när det kan hända.

     



Efter skolan så följde jag med K och handla lite men vi fick mest trängas med alla tanter och farbröder som trode att dom ägde ica. Därför man inte skall handla på lönings dagen.

När man kom hem så satte man i gång och städa och feja här hemma.

Sen blev det att börja med maten och i dag blev det brocoli och kasler graten och grönsaker var jätte good.

Pappa kom vid 19 så vi satte oss och åt då. Pratta men massa sen så koka man lite kaffe och spella ett parti yatzy och jag förlora som vanligt :( men men det är väll ok skall slå han i morgon (hoppas jag)

Nu blir det nog lite tv sen sängen är välldigt trött i dag.

ha en bra kväll kram på er

Av sara - 24 februari 2011 19:19

  


I dag var det -28 när man skulle till skolan

FYYY säger jag bara jag vill ha vår nu får det vara slut på viten.

I dag har vi gort praktiska saker hella äftermidagen det är bra att få tränna lite inan man kommer ut på praktik.

Och vi fick MERA PAPPER aatt göra blir ju hellt jäkla knäpp!!!!

Man blir aldrig klar men gör det man skall göra och tror att man är klar och att man kan ta tid att lässa på ordentligt till nästa vecka att det skäns skönt men nej då! då kommer dom att med mera att göra som om vi inte har nog. Fattar inte hur allt skall fassna man får ju hoppas att det fassnar.

Av sara - 22 februari 2011 19:09

I dag fick jag ett ordspråk av en vänn som jag tyckte var bra

Det löd: Lycklig den som inte sörjer vad hon saknar,

utan glädes åt vad hon har.

Tack så mycket gumman!!!


Nä nu skall jag lägga mig i soffan i gen och hoppas på att

jag mår bättre i morgon

Av sara - 21 februari 2011 17:36

I morse var det nästan hellt omöjligt att vakna för mig.

jag tror jag vakna ca 6 månger från 7,00 men jag sommna

bara om hella tiden som tur hede jag ställt alarmet kvart i ellva

för ellva skulle jag tvätt. är så jobbigt att vara så trött kroppen vill inte

som jag vill. men jag fick tillbaka mina blodprova svar i dag och dom är

fortfarande dåligt men han vett inte varför så nu årkar jag inte mera

för lära mig att leva med att kroppen inte vill göra som jag vill.

Nog om det!! Jag fick en glad överasknig jag har gott ner 1,4% av min kropps fett på 1 månad ca :) är så glad

det är det som gör att man årkar fortsätta fast det inte går ner mycket på vågen. men i dag var det ingen tränig årka inte och det är ju bra att kroppen får vill en dag så i morgon skall jag träna i gen. skall inte ge mig nu skall uppnå ett av min måll innan sommaren men som det skäns nu så är det jätte långt till sommaren med tanken på all snö som vi har nu har ju snöat i dag också. nä nu vill jag att det skall bli vår så att man skänner att det kann bli en sommar i år också :)

som jag skrev så har jag tvättat i dag inte så roligt men man måste ju ha kläder ju. sen har jag städat.

så nu kan man sätta sig ner och titta på tv uttan dåligt samvete :)

blir somvanligt Cold case och CSI miami i kväll och även CSI NY

Hoppas ni har en bra kväll kramar


den här har jag lyssnat på när jag har städat

-27

Av sara - 19 februari 2011 17:45

I morse när man klev upp skändesdet att det var kalt men inte

trode jag att det skulle vara - 27!

Fyyy vill inte ha mera vinter nu nu vill jag att det skall bli vår!!

Men jag begav mig utt i skylan det var faktist ganska skönt när solen titta fram

jag gick och titta på frysen så nästa vecka får jag hem den till mig :)

Äfter jag varit och titta på den så gick jag en liten sväg men man börja känna att det var kalt så det blev en kortare rund än vad jag hade tänkt mig men men.

när jag kom hem ått jag lite frukost vart macka och lite riskvik jätte gott var så länge sen jag hade den hemma.

men sen så satte jag i gång och städa mina stakars katter tyckete inte alls om mig när jag kommer med min rosa fara (Damsugan) men har man en lite kille som hårar jag då måste man.

jag kände att när jag ändå var i farten och att jag inte kom i vägg till gymet på grund av skylan så använde jag mitt löpband i stället i dag det blev jogga och gå 3 kilometer det skändes bra! Var lite stolit för vissa kannse det värkar välldigt lite men för mig som håller på att bygga upp bätre koniskon så var det välldigt bra och det kändes inte så jobbigt visst jag svätades floder (kändesdet som) men det var skönt. sen var det en var duch och sen kröpp jag upp i sofan och lita runt på internet finns inte så mycket i gentligen att titta på men men.

just nu gör jag mat vänter på att min råstekta potatis skall bli klar så att jag kan steka fläskfile mumms det är gott

Blir nog en film till maten vilken jag skall se vett jag inte än.

Hoppas ni har en mysig lördag kramar till er

Av sara - 18 februari 2011 18:37

I dag gick man upp vid 6,00 tog mig ca 30 min innan man vakna till :)

men den var man i gång hade skolan mellan 8,00-11,30

var skönt att ha en kort dag i dag.

jorde ett prov gick ganska bra hade bara 5 fel av 50 tror jag det var.

Äfter skolan kom mamma och vi åkte och handla lite så nu har man allt man behöver i gen :)

skall i vägg i morgon och titta på en frys som en kompis säljer behöver en stor frys jag har bara en liten nu och man får ju inte plats med något tycker jag joo visst lite men man kan ju inte plocka bär eller så för då blir det fullt påängång inte roligt när man vill kunna ha bär hemma om man vill göra sylt eller något.

I kväll blir det nog film för min del och bara ta det lungt.



Titta på Britneys nya video var bra tycker jag tycker låtten är bra tränigs vänlig så jag lägger med den i dag

Presentation

Mitt liv i med och mott gångar.

Dukan resan

13/3 94,3kg Attackfasen start fett 37,2

19/3 92,3kg -2 kg börjar

Cruisefasen

27/3 91,8kg -0,5 kg fett 35,8

4/4 91,1kg -0,7 kg fett 34,9

  11/4 90,1kg -1kg fett 34,4

18/4 88,8 - 1,3kg fett 33,4

25/4 87,5 -1,3kg fett 33

2/5 86,7 -0,8kg fett 32,1

9/5 86,1 -0,6kg fett 31,6

  16/5 85,0 -1,1kg fett 30,7

23/5 83,8 -1,2 fett 30,2

30/5 83,6 -0,2 fett 30,2

3/6 82 -1,6 fett 28,7

10/6 81,7 -0,3 fett 28,7

17/6 82,1 +0,4 fett 28,7

24/6 81,9 -0,2 fett 28,7

7/1 80,6 -1,3 fett 28,7

8/7 80,5 -0,1 fett 28,7

15/7 80,5 -0  fett 27,8

22/7 80,0 -0,5 fett 27,3

29/7 80,0 -0 fett 27,3

5/8 79,2 -0,8 fett 26,9

19/8 79,5 +0,3

9/9 79,4 -0,1

16/9 + 1,0

  

Ny start 19/9  83,2

 23/9 81,2 -2

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards