Alla inlägg under april 2011

Av sara - 30 april 2011 18:50

I dag är det ju valborgsmässoafton för 21år sen flytta jag och min familj till underbara hälsiglad. Och jag är glad att min föräldrar valde att göra det för jag tycket värkligen att min uppväxt här har varit jätte bra tror det inte skulle varit lika bra om vi hade bott kvar i stockholm inget ont mott stockholm! Men vad som jag har varit med som ung skulle jag nog inte ha klarat av om vi skulle bott i en stor stad det tror jag inte.

Men inte blir det så mycket firande för min del i dag tyvär har ingen att fira med.

men men det är ok skall nog sätta mig och titta på en bra film och myssa med katterna ha en underbar kväll!!!



Av sara - 29 april 2011 23:12

I kväll har jag varit hos syran på inflyttnigs fest det var jätte trevlig vi ått tacos mums :) sen har man sutit och pratta men massa med många och fott sig ett gott skratt det behöver man ju ibland. så man har nyss kommit hem är inte riktigt trött än så skall nog sätta på en film och titta lite tills man blir trött och somman.

Så vad händer på valbog då???


 

jag till höger och syran till vänster


dagens video metallica så himmla bra :) på minner mig när jag var och såg dom i stockholm



Av sara - 29 april 2011 12:36

 


Det var ett tag sen som jag skrev hur det går med dukan dieten

men det går jätte bra tycker jag jag har hållt på med dukan i oj 48 dagar (attackfasen 6 dagar)  och i Cruisefasen i 42 dagar.

Jag var i början nervös att detta skulle vara enu en diet som jag inte årkar att hålla för att det ger så dåliga resultat eller att man skulle vara hungrig hella tiden. Men jag har nästan alldrig varit hungrig och jag tycker att jag får bra resultat vecka efter vecka så jag hoppas att det skall fortsätta så ett bra tag är lite rädd att hamna på en plattå som man läser många som har hamnat. Men jag vett att det kommer säker att komma hända mig också men jag får ta det när det kommer. Jag har fott bra stöd av min familj vissa tyckte att denna diet lätt lite konstig i mörjan men dom har nog sätt att det funkar för mig och att jag mår bra av att äta så här.

Det ända som jag inte riktigt kan få kläm på är att jag inte minskar i cm men att jag går ner jag undar vart jag då går ner??? har funderat på om det skulle kunna vara så att jag just nu tar av mitt inre fett. Tror ni att det kan vara så??? Om det är så är det ju bra för det är ju det fett ett som är falligt att ha.

Man jag måste bli duktigare på att träna tror nog att jag kan få ännu bättre resultat av att göra det. Nu när man skall på sjukhuset på apu så kommer jag få röra på mig mer än vad jag har gort nu när man har suttit still i skolan.


Jag börja 17 jan (vägde då 98,8kg 119cm 39,5 fett) med att gå ner och då var det inte dukan jag använde uttan då räkna jag calorier det gick ganska bra men det var jobbigt att behöva vägga allt man skulle äta och jag lyckades att gå nere 4,5kg och 9cm men sen tog det stopp så den 13 mars börja jag med dukan (94,3kg 110cm 37,2 fetf)  och som jag skrev innan har det gott jätte bra så nu när jag vägde mig i måndag(25 april) då vissa vågen på 87,5 fett 33 107cm

så om man skall samman fatt så har jag gott ner 11,3kg  och minskat 12 cm runt magen  och mist 6,5 % fent fett. jag har som fösta stora mållet att komma mer till 80kg men sen vill jag nog försöka att ta 10 till men det skall jag inte tänka på just nu för då blir det för mycket tycker jag.


jag kan inte riktig förstå hur mycket det är i gentligen alla säger att det är jätte mycket men jag kan inte se det.


Oj vad långt det blem vem jag skall vara mer duktig att upp datera mig nu så att det inte skall behöva bli så longt :)


Ha en underbar dag nu i det finna vädret

och till alla andra dukan fortsätt att vara duktiga så kommer  vi komma i våra olika mål :) snart

 

Av sara - 27 april 2011 18:16

I dag har jag och E varit utte på stan och tittat runt lite vi han med mycket :) lilla E var så goo han blir så stor så fort snart vill man inte bli buren av en hahaha

Vädret har varit jätte skönt hoppas att solen kommer att vara kvar länge.


Min mat i dag:

Frukost: korv lite skinka en kopp te

Lunch: salad på stan det blev kyckling lite salad räkor jätte gott

Middag: kyckling file lite gurka

Kväll: vett inte än

Tränig: en massa spring på stan :)


I kväll blir det tv fem för hella slanten :)


Av sara - 26 april 2011 19:30

 I dag var det en seg morgon men ändå skön.

strosa runt länge i myss byxorna så skönt:)

sen tog jag cyken till syran eller jag cykla halva vägen sen kände jag av pollen så mycket att jag fick svårt att andas och hosta fyyy hatar denna tid på året på grund av pollen :( men men så nu får man köppa Clarityn

 

Syster mamma och jag och barnen åkte till erikshjälpen och titta lite jag köppte kockböker biligt rätt nöjd

sen åkte vi och handla så nu har jag fyllt på här hemma.

Träffa på en persson som jag känner jätte väll men inte hällsa den :( fyy vad lässen och arg jag blev kan inte fatta att den perssonen kan komma under mitt skin så jäkla snabbt i gen f*N så nu på eftermidagen har man tänkt jätte mycket jag som trode jag kunde bara glöma men inte nä nä så fort jag tror att jag inte är berörd mera ja då händer något sådant :( nog gnällt nu

En kommpis kom och vi tog en promenad så nu skänns det lite bättre tack K :)

I kväll blir det nog en bra bok tror jag har kommit in i en bok fass har läst två böker på två dagar nu.


Min mat i dag

Frukost: Yogurt med havrekli

Middag: korv skinka

Kväll: blir nog yogurt

Träning: cykling 25 min promenad


 

Av sara - 25 april 2011 21:58

HEJA JÄRVSÖ!!!

Nu har man tittat på körslaget och rätt kör vann :) så roligt

 


I dag har det inte hänt så mycket här har tagit det lungt läst en bra bok och bara njutit av solen. sen kom en kommpis så vi tog en promenad sen har vi sutti och pratta en massa trevligt :)

Nu sitter jag och tittar på filem Monster till svärmor en rolig film så man får sig ett gott skratt.


Min mat i dag

Frukost: yogurt men havreli och en kopp te

Lunch: köttbullar

Middag: kasler och lite grönsaker

Kväll: en kopp te och lite yogurt

Tränig: 20 min promenad


Av sara - 25 april 2011 11:03

Nu är det måndag i gen och man skall väga sig var nervös denna vecka men jag vart förvånad på bra sätt vågen vissa på 87,5 allså -1,3 :) skäns så bra!!

Så nu tar man nya tag och ser vad vågen vissar nästa vecka

 


Av sara - 24 april 2011 17:44

I dag har det varit ett underbart väder renna sommaren ju.

Har städat lite på förmidagen var behövligt. mina så hårbollar hårar mycket just nu.

Sen har jag inte gort så mycket mera har sutit och solat på min balkong och läst en bra bok och bara njutit jätte mycket :)

Hoppas att värmen håller i sig denna vecka när man har påsklov så man värkligen kan njuta av solen så mycket som mörjligt.


Min mat i dag:

Frukost: skinka lite korv tre köttbullar

Fika: lite yohurt

Middag: kyckling och lite svamp

Kväll: blir nog yogurt

Tränig: inget i dag


Dagens video: Ta mig till havet. Har sommar skänslor i dag och denna lått är sommar för mig

Presentation

Mitt liv i med och mott gångar.

Dukan resan

13/3 94,3kg Attackfasen start fett 37,2

19/3 92,3kg -2 kg börjar

Cruisefasen

27/3 91,8kg -0,5 kg fett 35,8

4/4 91,1kg -0,7 kg fett 34,9

  11/4 90,1kg -1kg fett 34,4

18/4 88,8 - 1,3kg fett 33,4

25/4 87,5 -1,3kg fett 33

2/5 86,7 -0,8kg fett 32,1

9/5 86,1 -0,6kg fett 31,6

  16/5 85,0 -1,1kg fett 30,7

23/5 83,8 -1,2 fett 30,2

30/5 83,6 -0,2 fett 30,2

3/6 82 -1,6 fett 28,7

10/6 81,7 -0,3 fett 28,7

17/6 82,1 +0,4 fett 28,7

24/6 81,9 -0,2 fett 28,7

7/1 80,6 -1,3 fett 28,7

8/7 80,5 -0,1 fett 28,7

15/7 80,5 -0  fett 27,8

22/7 80,0 -0,5 fett 27,3

29/7 80,0 -0 fett 27,3

5/8 79,2 -0,8 fett 26,9

19/8 79,5 +0,3

9/9 79,4 -0,1

16/9 + 1,0

  

Ny start 19/9  83,2

 23/9 81,2 -2

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards