Alla inlägg under maj 2011

Av sara - 31 maj 2011 23:32

I dag vakna man som valigt vid 7 ca fasst att man kunde sova längre men då passa jag på att ta min medicin som gör mig trött så då kröpp jag ner och lyssna på radion och sommna om till 9 ca skönt!

Sen tog jag mig upp gorde lite frukost satta mig och titta på darton lite hade fott från min lärare hon hade rätta min sista sak på sjukvården så nu fick jag VG :) skänns så bra!! Sen så ringde jag en av mina platser som jag skal jobba på i sommar så att vi kunde få in mina intro dagar var inte lätta har så mycket nu att göra men vi fick till det :)

Sen så gorde jag mig klar för sissta dagen på praktiken fick som tur ta i gen denna dag från föra veckan.

Hade en bra kväll vi hade mycket att göra. men det är roligt att ha att göra tycker jag. fick bra slut betyg så det är roligt att dom ser att man vill lära sig och att man kan det man gör.

Var skönt att ha det klart men endå var det tråkigt att inte få komma ditt i gen men skall sätta upp mig på vikarie lista så man kan ju hoppas att dom ringer om dom behöver hjälp.

Nä nu skall jag lägga mig är så himmla trött och öm i fötterna :)

Natt natt på er


ja just ja min mat i dag

Frukost: skinka kalkon lite keso ägg

Mellan: yogurt

Middag: kasler och svamp lök och lite keso

Kväll: fil med jordgubbar


 


Av sara - 30 maj 2011 19:14

Jaha nu har man blivit ett år äldre och inte vett jag om jag har blivit något vissare :) men det kan man ju hoppas på hahah.

jag tycker att 27 år är ganska gammalt skänner mig lite gamal nu :)

Har haft en bra dag på stan med Eva och Emil. Tack för att ni ville vara med mig på min fördelsdag.

Gumman och tack för fikat :)

Som vanligt så pratta vi en massa skitt hahah och hade det bara trevligt.

Jag prova en bikini som jag tyckte välldigt mycket om så det blir nog att sköpa den fram över tror jag. Eva övertala mig att jag såg bra utt i den :)

Jag littar på henne till 100%

Sen åkte vi till ica och där lärde jag henne hur man scannar så vi fik oss ett gott skrat på ica också :)

Sen jag kommit hem så har jag luggat det sista jag har kvar att göra har en sak kvar att skriva men det gör jag under veckan årkar inte sitta och skriva mera nu puu har suttit snart 4 tim.


Min mat i dag

Frukost: yoghurt med havrekli och linfrön¨

Fika (på stan) Kaffe och yogurt

Middag: kasler och svamp och lök

Kväll: Jordgubbar (bara för att det er min dag i dag) och mjölk


Skall snart sätta mig och titta lite på tv men blir en tidig kväll skall ta min sista praktiksdag i morgon.

Har fott mer medicnin i dag så nu hoppas jag på att jag skall snart bli hellt bra i gen och att kålda skall försvinna och att utslagen i ansitet skall försvinna hellt nu



Ha en bra kväll kram på er alla

Av sara - 30 maj 2011 09:28

Jaha ny veckan och man skulle ställa sig på vågen och en vissa inte alls bra i dag tyvär 83,6 -0,2 men det kan ju bro på att min kropp inte mår bra och jag fuska lite i går. så nu får man ta nya tag skall bytta vägdag till fredagar nu för jag vett att jag kommer att fuska lite nu när sommaren kommer och då kommer det bli under helgenrna så då är det bättre att ha vägdag på fredagar tycker jag.

Nu blir det protonin i några dagar så får man se hur det ser utt på fredag i gen då

Av sara - 28 maj 2011 19:23

jätte seg morgon lågg kvar i sängen ett bra tag.

sen gick jag upp och då titta jag mig i badrums spegen ja då såg jag att jag var svullen i ansitet och hade utslag som klia så det var bara att ringa sjukvårds rodgivnigen så jag fick en tid på akuten.

så det vara bara att göra sig klar först följde jag med mamma och syran på vår marknaden gick typ i genom var tvungen att sätta mig flera gången vart yrr i huvet några gånger.

sen åkte mamma och ja till akuten då fick jag vetta att jag fott allergisk reaktion på pencellin som jag fick i torsdags så nu skulle jag sluta med all pencellin fick 14 korteson tableter på akuten och en till tablet mase få stor dos för att dempa det snabbt för det klia så mycket i mina ögon och att jag svulna mycket.

så nu är jag kom hem så ått jag lite sen sommna jag som en stok i över två tim jätte skönt.

nu blir det en lung kväll i sofan bara och försöka tänka på annan än klodan.


Min mat i dag

Frukost: fil te lite kalkon

Middag: kötfärs

Mellan yogurt


ha en jätte bra kväll kram på er

Av sara - 27 maj 2011 16:18

  I morse vakna man av att det regna var lite mysigt faktist.

Lågg kvar ett tag i sängen och lyssna på dråpandet.

Sen tog jag mig upp åt lite fukost sen vart jag sittande i soffan var så himmla trött är nog pencellinen som gör det och vädret.

Har varit så himmla sött sugen hella dagen och hungrig hella tiden blir ju snart knäpp vett inte vad min kropp håller på med!

När regnet sluta lite så gick jag till afären måste ha fil och då köppte jag lite chocklad inte bra jag vett men jag kunde inte till min försvar så köppte jag ca 15 mittar bara. men när jag kom hem och skönt ner i soffan och hämra mig för gud vad jag vart trött av dett lila fyyy så tog jag tre bittar och sen vart jag nörjd så jag hoppas att det skall hålla i sig annan kommer jag att fuska för jag har inte gort det på över två månader och det kan nog inte göra så jätte mycket eller???

Vill ju inte förstöra mina bra resultat ju puu det är inte lätt att slås med sig själv.


Min mat i dag

Frukost: yogurt två ägg lite kalkon

Mellan: yogurt Lunch: köttfärs

Mellan: fil te 3 bittar choklad

Middag: har inte bestämt mig än

Kväll: inget tror jag

Tränig: promenad till ica och hem


I kväll blir det nog att titta på så skall det låta och kannse en film

ha en bra kväll kram på er

Av sara - 26 maj 2011 16:08

I dag stog klokan på 7,00 för vi skulle in till skolan i mellan 8,30-12,00

ått lite frukost men var inte alls hungrig.

Gick till skolan det var jätte trevligt att träffa alla i gen man pratta  mycket :)

kommer att sakna alla när man slutar.

Efter skolan gick jag till ica för att jag skulle handla lite men då vart jag så där konstigt i kroppen i gen skändes som om jag skulle svima :( så då gav jag upp och när jag kom hem så ringde jag om läkar tid jag fick en redan vid 15,15 som tur min snälla vänn K körde mig så jag slapp att gå. Och läkaren hitta vad som var fell jag har ordentilg bihåleinflammation har nästan ingen luft vägg så det är därför jag blir svimfärdig så nu fick jag en ordentil penicillin kur som jag skall äta i 7 dagar.

Så nu får det vara bra efter denna kur skall jag inte bli sjuk mer i år!!

Så min kväll blir att sitta i soffan och titta på tv och bara ta det lungt.

missar tyvär min två sista dagar på praktiken men skall försöka ta i gen en dag på måndag om jag mår bättre då för då har ju penicillin värkat lite.


Min mat i dag

Frukost lite yogurt

mellan kaffe

lunch: samma som middagen i går

middag: köttfärs

Tränig: promenad från och till skolan (jätte jobbigt)


Ha en bra kväll

kram på er alla

Av sara - 25 maj 2011 17:26

I dag har det varit jätte lungt här oss mig är fortfarande ganska yrr från och till inte så jag har legat still mycket för då skänner jag inte av att det snurar i huvet.

Läraren ringde hon hade varit upp på praktiken i går just när jag hade gott hem så hon fick vetta att jag var dålig :( men hon förstog dom på praktiken sa att jag var jätte duktig när jag var där så det värmde välldigt att dom tycker det.

men i morgon måste jag släppa mig till skolan skall gå i geom lite saker där. Hoppas på att snuret har släpp då för jag SKA till praktien på fredag och lördag det är bara så för sän har man ingen mer mörjlighet att vara där längre sen är det två veckor tills man slutar skolan.


Min mat i dag

Frukos yogurt

Lunch: minutbiff lite keso

Middag: korv och grönsaker

kväll: te

Tränig: ingen


Blir liggande stäling hella kvällen som tur så är det bra på tv i kväll.


ha en bra kväll kram på er


bra lått

Av sara - 24 maj 2011 17:55

I morse ringde klockan 5,15 det gick ganska bra att komma upp.

ått frukost framfö tv var skönt att inte behöva strässa.

sen tog jag cycken till sjukhuset dagen börja bra hade inte så mycket att göra men sen så börja jag skänna mig så konstigt fatta inte vad det var men sen så börja jag skänna mig svimfärdig höll på att svima 3-4 gånger så jag gick åka hem som tur hade jag en jätte snäll kompis som kom och hämta mig för jag hade inte klarat av att cyklat hem. sov två tim när jag kom hem skänns lite bättre nu men när jag rör på mig så blir jag yrr.

är så läss på min kropp!!! huvet vill så mycket men min kropp vill inte!!

Skall bara ta det jätte lungt i kväll hoppas att jag mår bättre i morgon så att jag kan gå på praktiken i morgon vill inte missa mera blir så deprimerad och lässen att jag missar praktiken föra veckan.


min mat i dag

Frukost: yogurt en kopp te

Fika: yogurt

Middag: köttfärs lite grönsaker



Presentation

Mitt liv i med och mott gångar.

Dukan resan

13/3 94,3kg Attackfasen start fett 37,2

19/3 92,3kg -2 kg börjar

Cruisefasen

27/3 91,8kg -0,5 kg fett 35,8

4/4 91,1kg -0,7 kg fett 34,9

  11/4 90,1kg -1kg fett 34,4

18/4 88,8 - 1,3kg fett 33,4

25/4 87,5 -1,3kg fett 33

2/5 86,7 -0,8kg fett 32,1

9/5 86,1 -0,6kg fett 31,6

  16/5 85,0 -1,1kg fett 30,7

23/5 83,8 -1,2 fett 30,2

30/5 83,6 -0,2 fett 30,2

3/6 82 -1,6 fett 28,7

10/6 81,7 -0,3 fett 28,7

17/6 82,1 +0,4 fett 28,7

24/6 81,9 -0,2 fett 28,7

7/1 80,6 -1,3 fett 28,7

8/7 80,5 -0,1 fett 28,7

15/7 80,5 -0  fett 27,8

22/7 80,0 -0,5 fett 27,3

29/7 80,0 -0 fett 27,3

5/8 79,2 -0,8 fett 26,9

19/8 79,5 +0,3

9/9 79,4 -0,1

16/9 + 1,0

  

Ny start 19/9  83,2

 23/9 81,2 -2

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards