Alla inlägg under juni 2011

Av sara - 30 juni 2011 22:51

Nu var det ett tag sen som jag skrev har haft det lite jobbigt här hemma så jag har inte årkat att skriva eller göra så mycket mera än att jobba och sen bara vara men jag hoppas att mitt problem som jag har kommer att försvinna!!!


Men i dag har jag haft en jätte härlig dag på länge:)

jag har varit hos eva i dag hon och jag och lilla Emil tog en promenad ned och bada vid dom var lite kalt men jätte skönt sen. jag fick låna en bikini av Eva det var storlek 40!!!! på bikini troserna trode inte att jag skulle kunna ha dom men det kunde jag :) vart så GLAD!!

 Emil älskar att bada han var så gooo men han ville ha både eva och mig vid sig hella tiden så när någon av oss skulle doppa oss så vart han lässen.sen så gick vi en promenad för att emil skulle sova men näpp han ville inte så vi satte oss på doms baksida och sola och bussa men emil sen så tog vi en promend till och då sommna han :)

Eva var snäll och bjöd på mat. satt och pratta massa trevligt!!

Sen åkte vi och handla lite man behövar fylla på med dukan saker så att man har det hemma :)

sen skörde hon hem mig och då märkte jag att jag har blivigt jätte röd på ryggen men som tur gör det inte ont men blir att ta det lungt i några dagar nu så att det inte blir värre.

nu har jag bara tagit det lungt.


DUKAN

Det går bätte med dukan nu tycker jag.

Hamna i en svaka men jag tor att jag har kommit ur den nu hoppas får se i morgon på vågen hur det ser utt.

men jag har fuska och titta lite på vågen och då värkar det som det kommer att bli ett minus på vågen men man vågar inte roppa hej än


Min mat i dag

Frukost: ingen han inte

Lunch: kyckling salad

Mellan: kaffe och fyra jordgubbar

Middag: pankaka ( inte dukan vänligt men jätte gott Eva kan göra supper goda pankakor :) )

Kväll: lite yogurt

Tränig: promenad


Ha en jätte bra kväll kram på er alla dukan

Av sara - 24 juni 2011 10:38

Glad midsommar på er alla!!!

Hoppas alla får en underbar dag och att solen lysser på er här lysser solen med sin frånvaro tyvär men men


I dag var det ju vägnig kannse bra det äfter som jag tänkte fuska lite i dag

men vågen vissa på 81,9 allså -0,2 inte mycket men är ju på rätt vägg så nu hoppas jag att det skall fortsätta ått det hållet.


massa krama på er alla


     

Av sara - 22 juni 2011 21:56

I dag jobba jag kväll så jag tog det lungt på morgonen var skönt. sen begav jag mig till jobbet vi hade midsommar firande där i dag var bra musk och vi hade underbar väder så mysigt!! Och jag var duktig tog ingen tårta bara en kopp kaffe :) lite stålt om jag får säga det själv. för tårtan såg jätte god utt var jordgubbs tårta

Dagen har gott fort man börja skänna att man kommer in i dom nya rutinerna skönt. skall jobba delad tur i morgon så förs 7-13 sen hem och villa lite sen tillbaka 16-21

men sen är jag ledig tre dagar skönt men hade velat jobba för man får så bra med pengar men det är ju inte allt det häller.

Nä nu skall jag kryppa i säng.


Maten

Frukost: ägg yogurt te

lunch: ägg skinka lite ost 10%

Middag: kykling grytta

Kväll: lite yogurt skinka

Tränig: cyklat och gott mycket på jobbet

Har börjat med tableterna i dag


Sov gott !!!

Av sara - 21 juni 2011 18:48

 

I dag ringde klokan 5,30 solen löss lite skönt att vakna till sol. Tog mig trött upp gorde lite frukost satt och titta på nyhets morgon tills jag skulle gå. Tog cyken till jobbet var en lung morgon allt flött på bra.

Men på efteridagen brött brand larmet löss så det var att springa ner till brand tavlan där stog flera från andra avdelnigar men vi kunde inte komma på vart det skulle brina och alla fick inte larmet på sina telefoner var jätte konsigt sen kom bradkåren i full styrka men det vissa sig att det var falsk larm som tur men dom var oroliga att vi alla inte fick upp larmen för man vett ju inte om det skulle vara en riktig brand nästa gång.

Så man begavs sig upp till avdelnigen i gen.

på min rast satte jag mig i en massage stol

   Var så skönt!! man nästa sommna :)

sen gick man upp och gorde det sista på sin dag.

Gorde inte så mycket när jag kom hen var så trött men sen så fick jag sms om att jag hade fott min paket på ica så då tog jag mig en promenad ner till ica och hämta paktetet och passa på att sköppa kattsand också så att dom blir galda här hemma.

 

I min paket så fass mina tableter

Glucosanol dom är till för att stoppa uptaget av kolhydrater tänkte att det var värt att pröva är ju gord på natuliga produkter.

Så man får se om det kommer att hjälpa mig att komma över min plato men just nu är jag så frusterad över att jag inte går ner visst jag har inte ätit helt okej men det finns ju folk som inte äter helt okej och dom går ner men inte jag jag måste var jätte strikt och det är jätte svårt just nu varför vett jag inte.

men men jag får pröva och se vad som händer tog min första två till midagen i dag.


Nu blir det bara att ta det lungt skall kryppa upp i soffan och titta på en film.

Kan vara uppe lite i kväll jobbar kväll i morgon vi skall fira midsommar på jobbet i morgon skall bli trevligt men jag skall vara duktig och inte ätta tårta då.


Min mat i dag

Frukost: yogurt ett ägg

Fika: yogurt

Lunch: lövbiff

Middag: köttbullar keso lite gurka tomat

Kväll: te och ett ägg tror jag

Tränig: cykling och en promenad


Ha en bra kväll kram på er alla

Av sara - 20 juni 2011 18:16

I dag vakna man av gräsklippare typist när man känkte försöka sova utt för kunnde inte sommna i natt häller man somman vid två ca. Men men jag låg kvar ett tag en då. sen gick man upp gorde lite frukost och satte sig och titta på darton sen så kom kicki och vi tog en rask promenad på 20 min sen så åkte vi och handla var på tre afärer fick nästat tag i allt jag behövde och inte vart det dyrt häller supper :) tummen upp man har ju inte mycket just nu får ju inte första lönen förns nästa månad.

Sen jag kommit hem från handligen så har jag inte gort såmycket skänner mig tröt.

har även gort korvstroganoff men det vart inte gott alls vart så stark att jag inte kunde äta den ändå tog jag inte så mycket chillisås så jag fick slänga det och ta yogurt.

 


Nu skall jag hoppa i duchen och sen blir det soffan och en bra bok och lite tv blir den tidig kväll skall jobba i morgon.


Min mat

Frukost: yogurt ett ägg

Lunch: korv och köttbullar och keso

Middag: yogurt

Kväll: te

Tränig: 20min promenad


Ha en bra kväll kram på er


Av sara - 19 juni 2011 17:32

I dag har det vart en jätte seg dag kunde inte sova i natt så jag somna vid 5,30 det skäns i kroppen nu kan jag såga men fick sova till 10 så lite sömn fick jag ju.

Har läst en bra bok och tänkt mycket om livet och vikten.

Jag har fassnat på en platå med vikten vilket jag viste skulle komma men just i dag är det supper jobbigt och jag vill bara skitta i allt men det skall jag inte göra uttan jag måste skämpa mig en genom dagar som är jobbiga.

Förhoppnigs viss så blir det lättare nu när jag skall jobba.

och min tankar runt livet jag det är inte äns värt att nämna för det är en jäkla röra bara som jag inte förstår mig på.


I kväll blir det nog en film och bara myss med katterna

är ledig i morgon också så om vädret är bra blir det en lång promenad sen vett jag inte riktigt vad jag skall göra jo måste ju handla.


Min mat i dag

Frukost: yogurt och ett ägg

Middag Kötffärs med keso

Kväll: nog en kopp te


Ha en bra dag kram på er alla

Av sara - 17 juni 2011 09:36

  Jaha då var det vägnig i gen och det var inte roligt alls har fott mitt första pluss på vågen :( +0,4 visst det var väll väntat men en då.

har ju inte på hella min dukan tid haft pluss så nu jäklar skall det vara ett minus nästa vecka.


I dag har man lite städ dag håller på att tvätta och skall damsuga lite

sen skall jag till läkaren för att få någon årnig på mig!! eller åtminstonde så att jag kan andas som jag skall

Sen blir det en sväng upp på jobbet skall lämna en blomma till en jobarkompis som ville ha en lite stikling. sen vidare och lämna in mitt slutgiliga betygg :) så att man får mer i lön.

så jag har nog att göra hella dagen skönt det också

ha en bra dag kram på er

Av sara - 16 juni 2011 06:08

God morgon!

Har inte blivit många timars sömn i natt jobba kväll i går och sen hade man jätte svårt att sova har små vaknat av min hosta hella natten puuu men nu är man vaken för snart skall man till jobbet i gen.

Tycker att jag har hamnat på två jätte bra vånigar så det skall nog gå bra i sommar.


Hur det går med dukan?

Nu har jag tagit nya tag skörde attack dag i går och skall göra det i dag också så får man hoppas på att vågen inte vissar för mycket pluss i morgon det skulle vara jätte jobbigt.


Min mat i dag

Frukost: yogurt lite kalkon ett ägg

Mellan: kaffe på jobbet

Lunch: keso och kötffärs limpa

Mellan: kaffe på jobbet

Middag: kannse kyckling

Tränig: liten promenad


Nä nu skall jag göra mig klar för att gå i vägg till jobbet

hoppas ni har en bra Torsdag

kram på er

Presentation

Mitt liv i med och mott gångar.

Dukan resan

13/3 94,3kg Attackfasen start fett 37,2

19/3 92,3kg -2 kg börjar

Cruisefasen

27/3 91,8kg -0,5 kg fett 35,8

4/4 91,1kg -0,7 kg fett 34,9

  11/4 90,1kg -1kg fett 34,4

18/4 88,8 - 1,3kg fett 33,4

25/4 87,5 -1,3kg fett 33

2/5 86,7 -0,8kg fett 32,1

9/5 86,1 -0,6kg fett 31,6

  16/5 85,0 -1,1kg fett 30,7

23/5 83,8 -1,2 fett 30,2

30/5 83,6 -0,2 fett 30,2

3/6 82 -1,6 fett 28,7

10/6 81,7 -0,3 fett 28,7

17/6 82,1 +0,4 fett 28,7

24/6 81,9 -0,2 fett 28,7

7/1 80,6 -1,3 fett 28,7

8/7 80,5 -0,1 fett 28,7

15/7 80,5 -0  fett 27,8

22/7 80,0 -0,5 fett 27,3

29/7 80,0 -0 fett 27,3

5/8 79,2 -0,8 fett 26,9

19/8 79,5 +0,3

9/9 79,4 -0,1

16/9 + 1,0

  

Ny start 19/9  83,2

 23/9 81,2 -2

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards