Alla inlägg under mars 2012

Av sara - 30 mars 2012 11:38

jaha så har en vecka gott har varit en jobbig vecka men det har gott.

Nästa vecka skall jag äntligen få rönka mig blivit lite ändringar men en då.

Pappa kommer upp till påsk mysigt :)


vart så glad när jag ställde mig på vågen i morse -1,1kg

sakta men säkert :)


hoppas alla får en bra helg kram på er alla

Av sara - 23 mars 2012 14:32

Fredag i gen har varit mycket denna vecka

har fott nya bud om min rönken nu skall jag upp till hudik och göra magnet rönken den 3/4

dom ville göra den för att man ser mer då och att jag skal slippa rönken strålarna.

Hoppas bara att det kommer fram till hur dom skall kunna hjälpa mig för just nu kan jag

inte göra mycket kan inte sitta vid darton mycket därför jag inte skriver mycket på bloggen just nu

och tv går inte häller :/


hoppas på en bra helg nu


vikten står still sen för veckan och det är bra med tanken på att min kropp inte mår bra



ha en jätte bra helg njut av solen :)

Av sara - 16 mars 2012 09:47

Solen lysser så finnt och jag kännde mig som en sol när jag stälde mig på vågen i morse

-1,5kg hura!! gorde typp en atak vecka och det funka :)

nu hoppas man på att det skall fortsätta att hålla i sig.

men jag har mätt mig och från början när jag starta med dukan har jag minskat hella 15 CM kan inte fatta att det är så mycket!!!

har ett nytt mål att minska minst 5cm till sommaren det borde väll gå om man är enviss och trännar bra??

eller vad tror ni?


Snart skall jag och kicki ta oss ut i solen och gå en promenad och sen blir det en kaffe på stan lite fredags mys :)

vad som händer sen jag det märker man


Mat i dag

Frukost yoghurt med havrekli och te lite skinka

Fika: kaffe

Lunch: köttfärs

middag: har inte bestämt mig

kväll: blir nog yohurt


Tränig: promenad

Av sara - 13 mars 2012 19:20

I dag när man vakna så hörden man hur det storma ute fy

fick en överasknig på morgonen Eva titta för bi :) jätte trevlig

blir nog sista gången man ser henne inan lila bebisen kommer :) jag tror det är en liten

prinssesa som kommer att komma.

Tack eva för alla dom fina sakerna som jag fick av dig.

Sen åkte jag syster mamma och handla lite men gud vad jobbigt det var att gå i mellan

bilen och afärena man trode ju att man skulle blåssa omkul och man ått välldigt mycket dam och

gruss fyy inte trevligt.

sen var det bara en lung eftermidag här hemma med lite plok och så.


Nu snart skall jag kryppa upp i soffan och titta på Film :)

fick min Breaking dawn part 1 i dag

Har sett den på bio men jag bara älskar dom filmerna det er skänner jag haha

 


så skall jag koka lite te och göra mig en skoll yohurt

ha en bra kväll kram


Mat i dag

Frukost Yoghurt och fil

Mellan: tre skivor skinka

Lunch: omelet och köttbullar och två skick bitar te

Middag: kyckling file och svamp

Kväll: te Yohugurt


Tränig: inget mer än gå mott blåsten

Av sara - 12 mars 2012 16:58

Välldig seg morgon i dag

men man årka sig upp till sist då vart det att göra lite frukost gorde omelet men det vart mer äggvite röra en omelet

vett inte vad jag gorde för fel :)

men men det gick ju att äta har börja lära mig att tycka om omelet och det är ju bra för det är ju en snabb och bra rätt man står sig mätt länge.

Sen så gick jag till öppenvården och pratta med kerstin vilken var behövligt missa ju för veckan på grund av min jäkla huvudvärk.

Det var skönt ute men det var synd för det blåste välldigt mycket men det var ändå + 10 så nu försvinner snön skönt

Har städat lite nu på eftermidagen och nu gör man mat.

Blir bara en jätte lungt kväll för mig har fott ont i gen så vi får hoppas att det inte blir värre bara.


Mat i dag


Frukost : svamp och skink omelet (röra) :) te

Mellan: tre skink bittar och yohurt te

Middag Kyckling fille

Kväll blir nog lite te och yoghurt eller fil


Tränig: promenad och städnig

Av sara - 10 mars 2012 10:39

Det är väll vad alla undrar i dag.

jag skall vara ärlig har inte hört alla så jag har ingen aning men skall nog titta.

Så vad händer i dag då?

har inte mycket planerat har varit ganska pigg nu på morgonen men nu börjar jag bli konstig seg

så blir att villa lite så man årkar se slagen i kväll


Vägde mig i går vissa på+0,5 är inte bra men jag årkar inte direkt bry mig har ju inte kunnat träna

en enda gång i veckan har legat mycket så det är inte så konstigt.

tar nya tag på måndag skall bara köra protein i veckan och se om det kan hjälpa.


Hoppas ni alla får en underbar helg kram på er alla

Av sara - 7 mars 2012 10:34

I går var jag till läkaren har haft ont i huvet sen i sommras mer eller mindre varge dag.

och nu har även mitt öga börjat hoppa och det känns som det är jätte svullet känns inte så varge dag men i måndag så var jag så dålig att jag nästan inte kunde röra mig hade så ont i huvet att jag trode att jag skulle smälla av.

inga värk tablätter hjälpte.

Har även börjat tjäna dofter som inte finns eller ja det har hänt två gånger men det gör mig orolig.

Så nu tog tag kontakt med HC i gen och fick en tid i går men jag fick tjatta på dom för dom tyckte jag kunde vänta till den 20/3

Fick göra några täster det såg bra ut tror jag visst jag var svag i mina händer tyckte han och att jag var jätte öm i naken var inte bra. och sen vissa det sig att jag ser dubelt på höger öga när jag skulle följa fingret utt i ögonvrån och det visste jag inte att jag gorde.

Så jag fick ta en massa prover och så kommer jag få göra hjärn rönken för hoppnigs viss i slutet av veckan eller början av nästa.


Skänns jobbigt att behöva rönka sig men ändå är det skönt att jag får hjälp

för jag klarar inte av min vardag nu när jag går med huvudvärk hella tiden och nu när ögat krångar kan jag ju inte titta på tv eller lässa när jag har det som jobbigas.

Så jag är glad att jag fick en läkare som tog en på allvar och förstod att deta är ett hjätte problem för mig.


I dag mår jag bätte har inte så ont i huvet men ögat är inte alls bra men jag skall ta mig utt på en promenad och njuta av solen lite (Bakom solglasögon)

skall träffa syster och dom små hjärtarna.


Hoppas ni alla har en underbar onsdag puss och kram


Av sara - 2 mars 2012 12:33

Nu har en till vecka gott oj vad tiden springer på redan mars

det värkar som våren är på vägg så skönt!!! men i dag blåser det så jäkla mycket att

det inte är trevligt att vara ute.

Har inte skrivit något i denna vecka för jag har varit hos min mor och bara tagit det lungt behövligt och välldigt skönt.

Och så tänker jag ha det i helgen och hade jag tänkt.


Har inte träna mycket i veckan har haft ont i mitt knä men mamma jag och lila molly har ju varit ute på promenader 3-4 gånger om dagen så då får man ju röra på sig.

Men maten har gott jätte bra dena vecka tycker jag har inte fuskat någott fast visst har man varit lite sugen men

då ställer man sig frågan är det värt det??? NÄ!

vågen vissa -0,1 dena vecka inte mycket men är välldigt nöjd med det än då.

bätre att nästa stå still än att gå upp och man får hoppas på lite störa tal nästa vecka.

Bara ta nya tag.


Nu skall jag göra mig en kopp kaffe och sätta mig och lässa min bok och bara vara

Hoppas ni får en underbar fredag och en jätte bra helg


puss och kram

Presentation

Mitt liv i med och mott gångar.

Dukan resan

13/3 94,3kg Attackfasen start fett 37,2

19/3 92,3kg -2 kg börjar

Cruisefasen

27/3 91,8kg -0,5 kg fett 35,8

4/4 91,1kg -0,7 kg fett 34,9

  11/4 90,1kg -1kg fett 34,4

18/4 88,8 - 1,3kg fett 33,4

25/4 87,5 -1,3kg fett 33

2/5 86,7 -0,8kg fett 32,1

9/5 86,1 -0,6kg fett 31,6

  16/5 85,0 -1,1kg fett 30,7

23/5 83,8 -1,2 fett 30,2

30/5 83,6 -0,2 fett 30,2

3/6 82 -1,6 fett 28,7

10/6 81,7 -0,3 fett 28,7

17/6 82,1 +0,4 fett 28,7

24/6 81,9 -0,2 fett 28,7

7/1 80,6 -1,3 fett 28,7

8/7 80,5 -0,1 fett 28,7

15/7 80,5 -0  fett 27,8

22/7 80,0 -0,5 fett 27,3

29/7 80,0 -0 fett 27,3

5/8 79,2 -0,8 fett 26,9

19/8 79,5 +0,3

9/9 79,4 -0,1

16/9 + 1,0

  

Ny start 19/9  83,2

 23/9 81,2 -2

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards