Alla inlägg under februari 2011

Av sara - 18 februari 2011 06:17

  

Fredag i dag skönt!

I dag är det skolan mellan 8-12,30 :) så skönt med en kort dag!

Nu skall jag göra mig lite frukost. blir nog en kopp te och macka är

inte ett dug hungrig men jag kommer väll bli om jag inte äter.

jaja

Ha en jätte bra fredag kram på er alla

Av sara - 17 februari 2011 17:15

I morse ringde klockan vid 7,00 då var man trött kan jag säga.

ått frukost vart grött och två smörgosar sen bar det av till skolan

vi skulle till ambulansen det var jätte intesant dom kan göra så mycket i amulansen är som små sjukhus. Men hellt plötsligt var jag så yrr och kalsvätig trode jag skulle svimma men som tur gorde jag inte det.

men jag känner mig inte pigg.

men äfter besöket på ambulansen så hade vi mycket tid över innan vi skulle ha lekon så vi satt och pratta och lässte lite på det som vi skall göra test på o morgon sen var det lunch.

sen satt vi hella äftermidagen och lyssa på anita det var intesant att lära sig mera men jag var så himla trött att jag värkligen trode att jag skulle sommna av men som tur att jag inte gorde det!!!

Nu sen jag kommit hem har jag ätit lite var panka i dag.

nu skall jag sätta mig i badet ett tag sen skall jag lässa på lite till.

sen blir det CSI Miami för hella slanten börjag vid 20,00 till 22,55 :)

så jag vett vad jag skall se i kväll ha en mysig kväll kram på er alla

Av sara - 15 februari 2011 18:39

I dag har jag och Eva varit runt lite på stan och tittat men det var ju så kalt att det inte var så skönt att vara ute. vi satte oss på ett kaffe  jag tog en smörgos med fetta ost och salami och en kopp kaffe var jätte god.  

Vi pratta om allt och lite till :) var jätte trevligt var så länge sen vi träfa varandra. Det är så trevligt att kunna pratta med någon om allt och att den personen inte dömer en och så är Eva jag kan pratta med henne om allt och hon dömer inte mig eller tycker man är knäpp som vissa kan tycket.

Tack Eva för en jätte bra dag.

Vi åkte och handla lite sen.

Nyss har jag gort pannbiff var riktig gooda så i kväll blev det pannbiff och grönsaker gott gott. skulle ha tränat i kväll men det blev inte så :( så jag skall försöka att komma i vägg och träna i morgon annas skall jag gå en långpromenad

hoppas att det inte är så jäkla kallt i morgon.

nä nu skall jag sätta mig och titta på tv.

Hoppas ni har en bra kväll kram på er

Tycker den här är välldigt bra.

Av sara - 14 februari 2011 18:56

I dag gick jag upp vid 8,15

skulle vara hos läkaren vid 9,15 så jag ått ingen frukost

uttan bara gick i vägg och det var svinkalt utte -22 fyyy

man var som en pinne när man kom fram till sjukhuset

man önskar då att man skulle ha körkort men man får ju morton

så det är ju  bra :)

Pratta med läkeren han vett inte än varför jag mår som jag gör och att

mina prover inte är bra. skall får göra en 24tim blodtyck och se om det vissar något som inte stämmer sen så tog han massa prover i gen så nu är man fem rör blod fattigare i gen då.

Är så läss att bara lämna blod vill ju får svar på vad som är fell NU! inte senar har ju hållt på i 5 månader nu.

Nog klagande nu

försöker att vara stark....

äfter läkar besöket gick jag hem och ått lite frukost blev fil och en maka och en banan i dag.

sen så satte jag mig och gorde klar en inlämings uppgift och läste på parena som vi skall ha läst på tills på fredag. men den var jag så frussen att jag la mig i ett bad var så skönt.

sen har jag inte gort så mycket mera i dag har lagat lite mat var korvgryta med grönsaker. sen har jag bara tittat på tv och hållt på med darton. snart blir det CSI Miami och sen blir det CSI ny tycker att dom serigerna är välldigt bra.

nä nu skall jag försöka att göra något innan sergerna börjar

ha en mysig alla hjärtans dag kram på er alla

Av sara - 14 februari 2011 12:37

Alla hjärtans dag!

Önskar alla mina vänner en bra alla hjärtans dag

man önskar ju att man hade den att della med någon :(

här kommer lite musik till mina vänner

tacka för att ni finns.

Av sara - 13 februari 2011 18:42

I morse vakna man med magvärk i gen tyvär :( så det blev att ta en

alvidon och lägga sig i gen sen vakana jag inte förns vid 11,00 men då måde jag mycket bättre som tur var.

Pappa ringde så vi pratta i lite mer en 1 tim

ått en välldigt sen frukost sen blev det att städa lite

har kollat lite på paprena som vi skall ha läst på tills på fredag.

sen har jag inte gort så mycket mera i dag. bara tagit det lungt.

fick vetta en sak av en "vänn" som jag inte alls var beräd på

fyy jobbigt men men nu får man ta nya tag och bara glöma det.

skall göra mig en kopp te sen blir det film för min del har inte

riktigt bestämt mig än vad det blir.

men det blir en tidig kväll i kväll

skall vara hos läkaren vid 9,15 i morgon så man

får gå upp i tid. hoppas att han har något bra att säga

att man får vetta vad det är och att dom inte bara kommer att ta en

massa mer prover det har ju gott snart 5 månder nu

börjar att trötta på det här kan jag ju sägga"!!!


nä ha en mysig söndag

kramar till alla minna vänner!!  

tack för att ni finns

Av sara - 12 februari 2011 16:04

Vakna vid 8,00 ca i morse men jag låg och lyssa på

radion tills 10 ca var skönt att bara kunna ligga ett tag

man hinner att vakna till bra då tycker jag.

sen blev det lite frukost vart grött i dag och kaffe och macka.

sen så har jag plokat lite här hemma sen har jag tittat på film

tänkte gå utt i det finna vädret men jag årka inte har så ont i magen

så jag hoppas att det blir finnt i morgon också så att jag kan ta en

promenad då och njuta av solen och få lite D- vitamin i mig :)

nu har jag gort mig en grekisk sallad så det blir min midag i dag är inte

så hungrig och har ju inte gort mycket så man behöver inte äta mycket tycker jag

skall nog titta på en film till och gossa med mina katter.

Hoppas ni har en underbar lördag kram på er

  

Av sara - 11 februari 2011 18:14

  

 I morse villa jag värkligen inte gå till skolan jag visste redan inna jag skulle ut att det skulle bli jobbigt att ta mig till skolan i dag.

Först fick jag nästan inte upp porten för det hade snöat så mycket. Sen när man skulle böra gå ja då hade jag snö lite åvanför min knänn och då är jag ganska lång 175 cm så det var välldigt mycket snö kan jag säga och så fick jag gå halla vägen till skolan sen var det lite bättre men då fick man ju gå i gattan och slås med bilarna som var utte och åkte men men det gick ju till slut tog mig ca 40 min i vanligafal brukar det ta ca 20 min.

I skolan i dag så redovissa vi arbeten om akut mage gick ganska bra fasst att jag var nervös hattar att behöva pratta in för alla men men. har ju tur som visste ganska mycket inna för att min lilla syster har det tamsjukdom som jag skrev om så nu har jag lärt mig lite till kan vara bra.

Sen så tratta vi frakturer och våran lärare vissa på en av tejejerna i klasen hur man sätter en gipsskena så inte så svårt utt men jag kan tänka mig att det är det man måste lära sig rätt teknik.

sen sluta vi och då var det utt och plummsa i gen inte licka falig som det var på morgonen men det var fortfarande inte plogat på vägen så man fick gå i bil spåren i gen men nu har det mer bilar ute och körde men fasst det är då dåligt väglager så skall några köra som dårar fan dom ser ju att man inte kan gå någon annastans ju. Nu plogar dom här utanför mig! klockan är ju 18,30 snart!

sen jag kommit hem har jag inte gort så mycket har varit jätte trött. just nu håller jag på med lite mat i dag blir det kycklig grytta typ med ris.

skall titta på tv i kväll tror jag.

ha en mysig fredag kram på er alla.

 så här såg det ut när jag kom hem på mitt område har blivit bättre sen i morse men man har ju inte mycket att gå på får gå på rad :)

Presentation

Mitt liv i med och mott gångar.

Dukan resan

13/3 94,3kg Attackfasen start fett 37,2

19/3 92,3kg -2 kg börjar

Cruisefasen

27/3 91,8kg -0,5 kg fett 35,8

4/4 91,1kg -0,7 kg fett 34,9

  11/4 90,1kg -1kg fett 34,4

18/4 88,8 - 1,3kg fett 33,4

25/4 87,5 -1,3kg fett 33

2/5 86,7 -0,8kg fett 32,1

9/5 86,1 -0,6kg fett 31,6

  16/5 85,0 -1,1kg fett 30,7

23/5 83,8 -1,2 fett 30,2

30/5 83,6 -0,2 fett 30,2

3/6 82 -1,6 fett 28,7

10/6 81,7 -0,3 fett 28,7

17/6 82,1 +0,4 fett 28,7

24/6 81,9 -0,2 fett 28,7

7/1 80,6 -1,3 fett 28,7

8/7 80,5 -0,1 fett 28,7

15/7 80,5 -0  fett 27,8

22/7 80,0 -0,5 fett 27,3

29/7 80,0 -0 fett 27,3

5/8 79,2 -0,8 fett 26,9

19/8 79,5 +0,3

9/9 79,4 -0,1

16/9 + 1,0

  

Ny start 19/9  83,2

 23/9 81,2 -2

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards