Alla inlägg under maj 2011

Av sara - 10 maj 2011 18:38

I dag vakna jag vid 9 var ganska pigg så jag börja med att ränsa i garderoben som jag har tänkt göra jätte länge så nu har man fott ornig där inne skönt!

Sen blev det en snabb frukost ville utt i det finna vädret så jag tog mig en promenad till lidel och hadla lite var nästan lite väll varmt i solen men man skall ju inte klaga sen när jag komm hem så städa jag min balkon har inte hunit göra det innan så nu är det finnt där utte så man kan sitta och njuta av solen.

Sen fick jag för mig att städa hella badrumet så nu luktar det rent och gott.

efter duchen så satte jag mig ett tag och läste sen blev det att göra lite middag så har nyss ätit blir nog inget mera för mig i kväll nu börjar man bli lite seg blir en tidig kväll skall upp 5,15 i morgon.


Matten i dag

Frukost: yogurt och ett ägg

Lunch: yogurt med havrekli

Middag: chili concade (kannse inte det bäste men var sååå gott)

Kväll en stor kopp te

Tränig: promenad i kvärmen


Nu skall jag invänta Eurovision song contest

Hur kall det gå för sverige????

Av sara - 9 maj 2011 21:00

I dag ringde klockan 5,15 var jätte trött och öm i benna det skänt att man har gott jätte mycket i tre dagar nu och bråkt med en jävla trög cyckel!!

Men man skall väll inte klaga för man får ju lite morton av att gå mycket och cykla och det hjälper ju en att gå ner mera och det är ju mitt mål.

Har gott jätte bra på praktiken lite röring men så bli det ju vissa dagar ju :)

Min lärare titta för bi i dag för att se hur det går. min handlärare tycker att det går jätte bra för mig och det skänns jätte bra att hon tycker det. Man vill ju lära sig mycket och vara duktig på det också.

När jag komm hem så vände jag mer eller mindre i dören måste handla hade inget i kylen!! jo lite mjölk men inget mera. så jag gick till ica och handla lite skall ta mig till lidel i morgon vill ha doms yogurt den är så mycket godare än vad som finna på ica tyker jag och man blir mer mätt.

Sen var det bara att springa till tvätt stugan måste ju tvätta och får rena kläder. Har ju inte hunit göra något i helgen när man varit på praktik två kvällar.


Min mat i dag

Frukost: fil en kopp

Mellan: en kopp kaffe

Lunch: kyckling och grönsaker

Mellan: yogurt

Middag: lite kalkon och korv och keso

Kväll: en kopp te och ägg vita

Tränig: cyckla massa spring på sjukhuset och en liten promenad


Nu sitter jag och tittar lite på tv och sitter och tittar på La redoute funderar på att skicka efter lite kläder men jag vett inte om jag skall vänta lite för jag vill ju går ner mera svårt :)

nä får tänka på det ett tag skall nu göra mig en kopp te sen blir det nog sängen är trött skönt att vara ledig i morgon hoppas att solen är framme i morgon också så jag kan njuta lite va det också:)


ha en jätte bra kväll Kram på er

Av sara - 9 maj 2011 05:47

Måndag i gen och vägnig

i dag vissa vågen på -0,6kg vilket är ganska bra med tanken

på att det är den där tiden på månaden men jag hade hoppas på

lite mera men man får hoppas på det nästa vecka.

Det var även -0,5% fett

skall ta kort på fredag och se om man märker några förändringar där.

 


nu skall jag göra mig klar för att åka till sjukhuset har dag i dag och ledig i morgon :) så skönt

ha en bra dag

Av sara - 7 maj 2011 11:57

I dag sov jag lite längre skönt.

så nu är man ganska pigg så att man skall årka med kvälls passet på sjukhuset 14-22

har bara tagit det lungt nu på förmidagen man hinner inte göra så mycket när man skall börja två men det är ok har ju bara en helgs praktik.

Nu skall jag göra lite mat så man hinner att ätta inan man skall cykla i vägg.


Maten i dag

Frukost: yogurt med havrekli en kopp te

Lunch: kalkon men lite grönsaker

Mellan: kaffe

Middag:biffar keso lite kalkon

Tränig: cyckling och en massa spring:)


Ha en underbar lördag!!! Njut av solen för mig med :)


Av sara - 6 maj 2011 17:27

I dag var det förmidags pass på praktiken så klockan ringde 5,30 puu man var lagon seg då kan jag säga. men upp åt lite sen trampa i vägg till sjukhuset. Dagen har gott jätte bra har haft det ganska lungt i dag jag fik pluss i kanten i dag det skänndes bra att man var upp merksam :) Men vilket väder man skall ha då regnan när jag cyckla ditt inte så jätte faligt men när jag skulle cykla hem jag då vart jag dränkt för det regna som bara den när jag kommit havägst så man såg utt som en dränkt katt hahah

 


  Jag satt och blädra på lunchen i en tidnig då hitta jag ett GI resecpt på pizza deg som jag skulle pröva för GI är ju också utan kolhydrater.

Tänkte della med mig av resceptet till alla dukan folk och andra :)


Gi pizza botten (dukan)


2ägg

en lite nypa salt

4msk olivolja

1dl vatten (eller grädde om man är en GI)

3msk fiberhusk

2tsk torkad basilkia


Vispa äggen med sal, olja och vatten

tillsätt fiberhuskan och låt svälla i några minuter

Blanda i krydan

Bred ut degen på en pappersklädd plåt.

Grädda i ugnen i 15min

Sen hög ungnen till 250

lägg på det man vill ha och sen grädda 10-20min

sen är det bara att av njuta


Jag skall pröva göra denna nästa helg när jag är ledig.


Crisefasen dag 49

Frukost: yogurt en kopp te

Ficka: yogurt med havrekli en kopp kaffe med lite mjölk

Lunch:kykling med keso en kopp kaffe

Middag: biffar en korv ett ägg

Kväll:?

Tränig: massa spring på sjukhuset och cykla till och frång


I kväll blir det att myssa i soffan och titta på så skall det låtta

och skall även fortsätta lässa min bra bok


ha en jätte bra fredags kväll

 

Av sara - 5 maj 2011 13:21

I dag är jag ledig skönt för det har varit så mycket att ta in :)

I går fick jag vara med på en operation på en pacemaker det var jätte intresant!!! Att man kan göra så mycket men bara några elektroner det är ofattbart det är tur att tekniken går framot så att man kan rädda fler och fler som har hjärt fel.

Tog även blod prov för första gången det var jätte nervöst men jag klara av det på ängång :) andra jag tog kom jag lite snätt så min handledare fick letta lite men sen gick det och patienten tyckte inte att det gorde on som tur!!


I dag har jag gott till afären och handla lite som jag kan ha i helgen har prakit fredag till måndag så jag skänner att jag måste ha hemma så jag slipper böka med att handla också. sen var jag till maken och sköppte olja till min cykel för jag klarar inte va att cykla om den skall vara så seg om den är just nu jag har tränigsvärk i dag i benna fyy så nu hoppas jag på att det skall bli bättre så man inte skall behöva skämpa så jävla mycket för att bara ta sig framot.

I kväll blir det bara lungt och skönt här hemma.


Min mat i dag (cruisefasen 48)

Fukost: yogurt

Lunch: kalkon lite keso och korv ett ägg

Middag: kyckling

Tränig: promenad


Ha en bra dag kram kram



Av sara - 4 maj 2011 06:08

I går var första dagen på min praktik.

hade kvälls passet det gick jätte bra dom var jätte trevlig

man fick göra ganska mycket fasst det var första dagen så det var roligt

i dag har jag morgon passet så man hoppas att det kommer att gå lika bra

i dag men jag vett att jag komer att vara jätte trött för inte har det blivit många timmars sömn ca 3tim har inte kunnat sova har legat och funderat på saker som man har fott göra puu så jag kommas att det blir bätter sömn i natt


är lite orolig över hur mina resultat skall bli denna vecka för maten blir så anulunda mott vad det bruka vara i går ått jag bara två gånger på dag han inte äta så man får se på måndag om det märks.


nä nu måste jag göra mig klar att åka till sjukhuset

klä mig varmt är -5 bur


ha en bra dag kram på er

Av sara - 3 maj 2011 12:40

I dag är det fursta dagen på praktiken vett inte riktigt vad jag skall förvänta mig.

Jag försöker att tänka som min vänn sa att man är där att för att lära sig och att man inet skall skänna att man inte har tillräkligt med kunskap.

fyyy jag är så nervös jag hoppas att det går bra och att det kommer att bli lärorika 4 veckor.

så i kväll är det kvälls passet 14-22 och i morgon är det morgon passet 7-16

ha en bra dag ....



 

Presentation

Mitt liv i med och mott gångar.

Dukan resan

13/3 94,3kg Attackfasen start fett 37,2

19/3 92,3kg -2 kg börjar

Cruisefasen

27/3 91,8kg -0,5 kg fett 35,8

4/4 91,1kg -0,7 kg fett 34,9

  11/4 90,1kg -1kg fett 34,4

18/4 88,8 - 1,3kg fett 33,4

25/4 87,5 -1,3kg fett 33

2/5 86,7 -0,8kg fett 32,1

9/5 86,1 -0,6kg fett 31,6

  16/5 85,0 -1,1kg fett 30,7

23/5 83,8 -1,2 fett 30,2

30/5 83,6 -0,2 fett 30,2

3/6 82 -1,6 fett 28,7

10/6 81,7 -0,3 fett 28,7

17/6 82,1 +0,4 fett 28,7

24/6 81,9 -0,2 fett 28,7

7/1 80,6 -1,3 fett 28,7

8/7 80,5 -0,1 fett 28,7

15/7 80,5 -0  fett 27,8

22/7 80,0 -0,5 fett 27,3

29/7 80,0 -0 fett 27,3

5/8 79,2 -0,8 fett 26,9

19/8 79,5 +0,3

9/9 79,4 -0,1

16/9 + 1,0

  

Ny start 19/9  83,2

 23/9 81,2 -2

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards