Alla inlägg under maj 2011

Av sara - 23 maj 2011 12:10

Måndag och vägnig i gen och jag vart jätte glad när vågen vissa på 83,8 allså -1,2 kg det var så skönt att det har gott så bra jag behövde denna lilla spore så att man fortsätter på samma viss när jag blir friks i gen skall jag börja på gymet i gen för nu när jag går utt skolan :) så kommer jag att hinna gå ditt mera och jag skänner att jag måste börja att stärka kroppen. Och jag vill så jätte järna minska minst 5 cm runt midjan innan juli.

 

Nu skall jag göra mig klar skall på praktiken i dag skönt att få komma i gång i gen. har kvälls pass i dag 14-22


Maten i dag

Frukost/lunch: korv keso skinka

Fika: kopp kaffe (på sjukhuset)

Middag: kyckling grytta

Kväll: yogurt och en kopp te

Tränig: cykling till och frång sjukhuset ett massa spring på sjukhuset


Ha en bra dag kram på er

Av sara - 22 maj 2011 18:15

I dag har solen varit framme så skönt!!!

jag gick till ica i morse behövde kattsand då passa jag på att göra så att jag nu mera kan självscanning. Det var ju faktist lite roligt haha men det går ju så mycket snabbare så skönt och man ser ju också hur mycket man handlar för. så tummen upp för det tycker jag.

 

sen så har jag plåkat lite här hemma så nu har man gort det som jag inte har årkat gort i veckan. så nu är man nöjd med sig själv.



Har tänkt på vikten jätte mycket i dag.

jag blir så arg på mig själv när jag är jätte duktig med tränigen ja då går inte maten lika bra men nu när jag är duktig med maten ja då går inte tränigen så bra :(

vill bara hitta en bra balans på det.

jag försöker att vara glad för att jag går ner och att jag skall vara stolt att jag snart har gott ner 14 kg men jag vett inte men jag tycker det skänns lite lite jag vett att det är konstig men jag kan inte släppa det i dag!!!

Det kan kannse bro på att jag har så många olika tankar i huvet just nu och att mina skänslor är som berg och dalbana just nu.

 

jag vill vara posetiv och glad men det är svårt när det skänns dom jag gråtter inom mig välldigt ofta numera. jag saknar någon jätte mycket men jag vett att jag kommer alldrig få tillbaka den persson och att ingen kommer att kunna ersätta den  jag vett att det kommer att bli bättre när jag får det bättre i mitt liv. men just nu så skänns det som om det alldig kommer att hända mig jag ser alla mina vänner ha bra liv och att dom är älskad och jag är jätte glad för dom men jag saknar det så himmla mycket!!!

    



min mat i dag

Frukost: två ägg (bara vittan)

Middag: kyckling grytta

Kväll: te lite yogurt

Tränig: lite promenad (skäns att man inte är hellt ok än)


I kväll blir det att titta på tv och gossa med katerna

och tänka en massa!!

Blir en tidig kväll skall på praktiken i morgon


ha en bra söndag kväll


Av sara - 21 maj 2011 13:26

Nu var det ett tag sen som jag var in och skrev lite men det har inte hännt något oss mig som har varit vär att skriva om har bara legat sjuk hemma hella jäkla veckan men nu är jag bättre inte hellt ok nän men jag har slupit febern och har fott till backa min röst i gen så skönt!!

Jag säger det tur att man kan skicka sms för då kan man ju göra sig förstod när man inte kan pratta.


I dag händer det inte mycket blir bara och ta det lungt i dag och i morgon så att man har fott till baka krafter tills man skall på praktiken på måndag då är det sista veckan när. det har gott fort det är bara så synd att jag missa en vecka nu då men vad skall man göra.


Min mat dom här dagarna har inte varit dom bästa

har blivit nästan bara yogurt och en massa te

har liksom inte gott att få ner något annat så

nu på måndag skall jag sköra protoin dag och sen får jag se om det blir en eller flera dagar i rad det får jag skänna efter hur det skäns då


men i dag är min mat så här

Frukost två skink bitar en kopp te (inte ett dug hungrig)¨

Lunch: skall försöka ta lite yogurt nu

Middag: har inte bestämt mig än men något måste det ju bli


Nä nu skall jag ta mig en bok och lägga lig och lässa så att jag slipper grubbla så mycket på allt och lite till puuu inget trevlig men i dag värkar det som det inte ger sig i första taget så det är väll bara att leva med det


ha en bra lördag kram på er alla

Av sara - 17 maj 2011 14:01

I dag vakna man av klockan å hoppades på att man skulle kunna gå på praktien för det är så jobbigt att missa men nä inte kunde man gå rösten fass nästan inte och febben var tillbaka så det var bara ring och säga att man inte kunde komma i dag häller :( som tur är jag ledig i morgon så jag kan kurera mig mer då och hoppas på att kunna gå på torsdag.

Jag tog mig ner till ica som liger 5 min frång mig och sköpte te och mjölk för jag driker jätte mycket te det hjälper lite.

Man det skänndes som om jag hade gott flera mil när jag kom hem puu var så slut men jag kan inte sova som jag skänner att jag skulle behöva.

skall lägga mig och villa framför tv ett tag och hoppas på att jag slumrar till


Min mat i dag

Frukost: yogurt te

Middag: yogurt

och en massa te under dagen och vatten


Ha en bra dag kram på er alla

Av sara - 16 maj 2011 11:08

 

Måndag och vägnig i gen.

Var lite nervös vad vågen skulle säga efter som jag fuska lite och sen har jag inte kunna ätit som jag brukar på grund av att jag är dålig

men till min stora glädje har jag gott ner -1,1 denna vecka och nått mitt

andra delmål 85kg :) är så glad

Så nu har jag bara fem kg kvar till 80 kan inte fatta att jag har gott ner nästan 14kg det är mycket :)

Så nu får man fortsätta på samma sätt så hoppas jag på att nå 80kg i slutet av juni sen får man ta ställnig om jag vill fortsäta ytligare men det tag jag när jag kommer ditt.


Nu skall jag lägga mig i soffan och bara vara vart hemme från min praktik i dag känner mig febbrig och sovit ca 3 tim i natt :( så får hoppas att man skänner sig bättre i morgon så man kan gå på praktiken då


ha en bra dag skriver mera snart

Av sara - 14 maj 2011 19:49

I dag sov jag ganska länge men jag låg även och lyssa på radion innan jag palra mig upp gorde mig en kopp te och ått lite yogurt halsen var väre i morse och jag skände att jag hade lite febber inte så trevligt :(

så man har bara tagit det lungt i dag och det har inte varit så lätt har haft en såndär dag som man tänker på allt och analuserar allt hattar sådana dagar jag mår inte bra av dom dagarna som tur så kommer dom inte lika ofta som du brukar göra så man får ju vara glad för det.

och jag har fuskat i dag varför vett jag inte men jag ått 7 bittar chocklad som jag värkligen ångar nu :( jag som tycker att jag har varit duktig inte kunde hålla mig men man får väll ta nya tag i morgon antar jag!!


Min mat i dag

Frukost: te och yogurt

Lunch: dukan plättar

Middag: fläskfile grönsaker svamp

Kväll: lite yogurt och :( 7 chocklad bittar

Tränig: ingen förutom att hoppa upp och ner i soffan för att göra saker hella tiden


Nu inväntar jag Eurovision undra hur det kommer att gå för sverige??

Kommer vi behöva kvalla nästa år???

Jag tycker att danmarks lått är välldigt bra så man får hoppas lite på den också


ha  en bra kväll kram på er

Av sara - 13 maj 2011 15:33

I morse när jag vakna så brände det jätte mycket i halsen kunde nästan inte svälja. Men efter två kommar te så skändes det mycket bättre.

Jag och K åkte och handla lite var runt på olika afärer och pratta men massa :) trevligt!! men när jag kom hem var jag hellt slut!! Så nu blir det bara att ta det lungt och göra så att man blir frisk tills på måndag så att jag inte missar praktiken.

nu skall jag göra mig ett varmt bad och kryppa ner i med en bra bok.


 

skall även ta nya kort på mig själv i dag i dag är det två månader sen jag börja med dukan!!

Mat i dag

Fukost: yogurt, två koppar te

Lunch: sil och lite korv lite mjölk

Middag: ingen aning någott som går att svälja lätt

Tränig: inget i dag


Ha en bra fredags kväll massa kramar till er


Av sara - 11 maj 2011 20:31

I dag var det en rörig morgon mitt badrum var det vatten över hella golvet i morse hade blivit stopp i brunen så vattnet ran inte ner uttan ut på hella golvet :( ingen bra start på morgonen kan jag säga.

Fick torka upp det skicka sms till mamma att hon skulle kontakta min bovärd sen slänga sig i vägg till sjukhuset vart lite sen eller jag kom prick 7,00 så jag missa lite av morgon informationen men det gick att lässa på som tur och man hadledare tyckte att det inte gorde något hon förstod varför jag var lite sen när jag betätta om mitt badrum. sen har dagen bara gott för runt på sjukhuset man har gott och stott hella dagen och det skänns i kroppen nu på kvällen men det är endå en ganska skön skänsla för då vett man att man har gort något med kroppen :)

När jag kom hem så hade mamma fott tag i bovärden så han hade varit hitt och gort årnig i badrummen så nu kan jag ducha och bada uttan att få hella golvet fullt med illa luktande vatten så skönt har en jätte bra bovärd!



Min matt i dag:

Frukost havrekli grött

mellan: yogurt 0,1%

Lunch: som middagen i går

Middag: lövbiff med lite svamp och keso

Kväll: yogurt och en kopp te

Tränig: cycklat på min jäkla cyckel och en massa spring på sjukhuset.


Nu skall jag göra mig en varm kopp ingefäre te och invänta mina seriger på 5:an sen blir det sängen så att man skall vara klar i huvet i morgon på sjukhuset är sista dagen för denne vecka så skönt!!


Ha en bra kväll kram på er alla


Presentation

Mitt liv i med och mott gångar.

Dukan resan

13/3 94,3kg Attackfasen start fett 37,2

19/3 92,3kg -2 kg börjar

Cruisefasen

27/3 91,8kg -0,5 kg fett 35,8

4/4 91,1kg -0,7 kg fett 34,9

  11/4 90,1kg -1kg fett 34,4

18/4 88,8 - 1,3kg fett 33,4

25/4 87,5 -1,3kg fett 33

2/5 86,7 -0,8kg fett 32,1

9/5 86,1 -0,6kg fett 31,6

  16/5 85,0 -1,1kg fett 30,7

23/5 83,8 -1,2 fett 30,2

30/5 83,6 -0,2 fett 30,2

3/6 82 -1,6 fett 28,7

10/6 81,7 -0,3 fett 28,7

17/6 82,1 +0,4 fett 28,7

24/6 81,9 -0,2 fett 28,7

7/1 80,6 -1,3 fett 28,7

8/7 80,5 -0,1 fett 28,7

15/7 80,5 -0  fett 27,8

22/7 80,0 -0,5 fett 27,3

29/7 80,0 -0 fett 27,3

5/8 79,2 -0,8 fett 26,9

19/8 79,5 +0,3

9/9 79,4 -0,1

16/9 + 1,0

  

Ny start 19/9  83,2

 23/9 81,2 -2

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards