Alla inlägg under mars 2011

Av sara - 25 mars 2011 16:24

I dag var man faktist pigg i morse när klockan ringde 6,00

jag prova ett par legings som inte har sutit bra men jag vart glad översakad dom att faktis bra oj oj det gorde min morgon änu bättre :)

sen gorde man lite frukost. sen han jag även titta lite på nyhets morgon. sen bar det av till skolan det var lite kallare i dag var bara 0 när jag gick.

I dag har vi tittat på två filmer i skolan en om två kvinnor med cancer och prattat om hur man skall behandla dom i livets slut. sen titta vi på en annan film om en kille som var jätte svårt skadad helt förlamad och man fick följa hans kamp om hans rätt att leva ett så värdigt liv som bara går och om hur han själv bestämmer att han vill ta sitt liv. Är det rätt att får bestämma när man vill dö??

Det är en så svår fråga men det är så viktigt att fundera på när man skall jobba med mäniskor.

Vi sluta redan vid 11,30 var skönt!

Då så gick jag eller skall man säga då bloste jag till lidel och handla lite och man var rätt så bortblost när man kom ditt. sen så gick jag vidare till ica och handla lite där också så nu har man lite hemma i gen bra bra.

Så när jag äntligen kom hem så var jag hellt slut för man hade ju inte just medvind. så det blev en lätt lunch sen så la jag mig i badkaret och bara slapnade av var så skönt!! Somna nästan.

Så nu har jag gort lite middag sen blir det nog tv och kannse en film har inte bestämt mig än.


 

Så min mat i dag:

Frukost: havrekli grött och en kopp te

Mellanmåll: litte kyckling

Lunch: fil med linfrön

Middag: skinka, rostbiff och lite keso och lite coca cola zero (inte bra men var så sugen tyckte det var bättre än att äta något som jag inte får)

Tränig: 1 1/2 tim promenad i blost


Ha en mysig kväll

 

Av sara - 24 mars 2011 18:36

 

I dag var det skolan mellan 8,30-15,30

Vi hade besök av en från begravnigs byron. Var intresant att lyssna på men fick ny syn på det yrket. Efter lunchen så fick vi göra avslappnigs övnigar var såååå skönt jag somna till litte :) men sen var det svårare att årka konsentrera sig den sista stunden i skolan skulle varait bättre om man gort avslapnigen det sissta man gorde för dagen. Sen så blåste jag mig hem gud vad det blåser jag trode jag skulle halka omkul när vinden tog i som bara den fyyy så man skände sig urblåst när man kom hem.

Nu har man gort lite midag  snart blir det att sätta sig framför tv och titta lite sen blir det sängen är skolan i morgon också då skall vi titta på två filmer.

sen blir dett att handla lite för det finns inte mycket i mitt kylskop.


Cruisefasen dag 6


Frukost: havrekli grött med kannel och en kopp te

Mellanmål: Fil

Lunch: woxgrönsaker och kött

Mellanmål: Yogurt

Middag: kyckling och keso

Tränig: Promenad till skolan och hem


 

Av sara - 23 mars 2011 18:16

I morse vakna jag vi 9,00

Lågg och drog mig i sängen och lyssa på p4 är var det en personlig tränare som pratta om kost och tränig var välldigt intresant att lyssan på man fick några goda råd tycker jag.

sen släppa jag mig upp skännde mig välldigt trött men jag hoppa in i duchen så var det bättre.

E hörde av sig och vi bestämde för att träffas hon och lila E kom och hämta mig vi åkte ner på stan gick och titta lite sen satte vi oss på ett fik dom hade yogurt var så glad :) så det tog jag och en kopp kaffe så man kan fika ute utan att fuska skäns skönt. Vi pratta en massa som vanligt hahah jätte tervligt.

sen gick vi på åhlens dom har många finna saker. hitta en topp som var jätte finn men jag vill inte köppa några nya kläder än vill ju fortsätta gå ner.

 

Sen åkte vi hem. Jag har plokat lite här hemma sen har man sutit och tittat på internet. Gort ornig mat som jag skall ha till lunch i morgon i skolan. Nu blir det snart CSI Miami och sen blir det ju Grey´s anatomy och off the map två jätte bra seriger tycker jag sen blir det sängen skall ju till skolan i morgon.


Cruisefasen dag 4


Frukost: Yoghurt med krosade linfrön två bitar kalkon en kopp te

Fika: Yogurt och en kopp kaffe med lätt mjölk

Lunch: Kyckling biffar med lite keso

Midag: Havrekli grött med lite lätt mjölk en kopp te


Tränig: Bara det vi gick på stan skall bättra mig i morgon


Ha en bra kväll kram på er

Av sara - 23 mars 2011 10:35

 

Jag stälde mig på vågen i morse har ju stot still i 4 dagar men i morse så vissa vågen mig -0,6 hura jätte glad behövde detta för att bli moteverad i gen.

Så nu är det bara att fortsätta och se vad som händer.

ha en bra dag kram på er

Av sara - 22 mars 2011 18:26

GRATTIS Pappa som fyller år i dag!!!

synd att man bor så lungt bort från varandra


I dag har det varit solit ute ena sekuden och nästa sekund så regnade det. Så våren är på vägg på riktigt nu :) så skönt!!!

Efter att jag lyckades plugga så tog jag mig 30 min snabb promenad var välldigt skönt kunde tänka mycket då och jag hade tur solen var framme hella tiden men när jag kom in så regnade i gen.

Fick tag i tvätt tid så jag han vätta i dag också.

sen har jag inte gort så mycket tappa lusten i gen :( tankarna bara snurar och snurar och jag får ingen årnig på om allas hoppas att det skall bli bättre i morgon.


                 Är inne på Cruisefasen dag 4                                                 
        

  • Fukost: Havrekli grött men lite lätt mjölk en kopp te
  • Lunch: kyckling biffar med lätt keso
  • Midag: lövbiff med lite keso
  • Motion: 30 snabb promenad



Av sara - 22 mars 2011 11:43

I dag har jag ingen som hällst motivation!

Jag måste plugga men har ingen som hällst lust.

dieten skänns som piss i dag känns just nu som jag inte

får några resultat :( vett att jag inte har hållt på så länge

men jag har hållt på sen januari och då har jag inte hållt på

med dukan uttan inan så räkna jag kalorier och sen 1 v har jag ju

hålt på med dukan har sammanlagt gott ner 6.5 kg då men det

skänns inte som det är så mycket skulle vilja kommit ner under 90 nu :(

är så tröt på att inte kunna tycka om mig själv nu....

Nu har jag klagat ett tag så det kannse skänns bätre snart

nu skall jag ta tag i pluggandet

ha en bra dag kram på er

Av sara - 21 mars 2011 19:04

Har varit en lung dag har haft välldigt många tankar som har snurat runt hella dagen. Varit lässen och glad om vart anat nästan hella äftermindag jobbigt när man inte vett varför man känner sig så.


vad jag har ätit i dag:


Frukost: yogurt med linfrön och te

Mellan: två bitar bröd

Lunch: kasler och grönsaker

mellan: keso och kalkon

Midag: havrekli gröt


Tränig: 45 min på löpbandet



Av sara - 21 mars 2011 09:24

I morse när man vakna då var jag inte säker på vad det var för dag eller om jag skulle göra något så att jag hade försovit mig men så var det ju inte har själv studier men det var en konstig skänsla som jag hade en i kroppen unligt!

Nu har jag ätit lite frukost var yogurt med krosade linfrön måste och en kopp te så nu skänner man sig som sig själv i gen.

skall snart gå i vägg till gymmet och träna lite skall bli skönt var ett tag sen nu. skall bli duktig i gen att gå minst två gånger i veckan till gymmet. ha stot still på vågen nu i 4 dagar lite tråkigt men bätre det än att det blir ett pluss.

Hoppas ni får en bra dag kram på er


  


Presentation

Mitt liv i med och mott gångar.

Dukan resan

13/3 94,3kg Attackfasen start fett 37,2

19/3 92,3kg -2 kg börjar

Cruisefasen

27/3 91,8kg -0,5 kg fett 35,8

4/4 91,1kg -0,7 kg fett 34,9

  11/4 90,1kg -1kg fett 34,4

18/4 88,8 - 1,3kg fett 33,4

25/4 87,5 -1,3kg fett 33

2/5 86,7 -0,8kg fett 32,1

9/5 86,1 -0,6kg fett 31,6

  16/5 85,0 -1,1kg fett 30,7

23/5 83,8 -1,2 fett 30,2

30/5 83,6 -0,2 fett 30,2

3/6 82 -1,6 fett 28,7

10/6 81,7 -0,3 fett 28,7

17/6 82,1 +0,4 fett 28,7

24/6 81,9 -0,2 fett 28,7

7/1 80,6 -1,3 fett 28,7

8/7 80,5 -0,1 fett 28,7

15/7 80,5 -0  fett 27,8

22/7 80,0 -0,5 fett 27,3

29/7 80,0 -0 fett 27,3

5/8 79,2 -0,8 fett 26,9

19/8 79,5 +0,3

9/9 79,4 -0,1

16/9 + 1,0

  

Ny start 19/9  83,2

 23/9 81,2 -2

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards