Alla inlägg under mars 2011

Av sara - 20 mars 2011 20:32

jag har sutit och tänka på att man ofta har för stora mål när det jäller vikten så jag tror att det är bättre att ha del mål eller att man tex vill minska antal cm.

mitt delmål nu är att komma under 90kg innan första april. jag hoppas att det skall funka jag har ca 2 kg att gå ner tills dess.

vad nästa mål äfter detta blir får jag se om jag kommer till det första målet


 

Av sara - 20 mars 2011 19:05

I dag väkte lila mostret mig! Men det går inte att vara arg på henne för hon är så sött och goo liten tejej :)

  så här söt kan jag vara :)

Mamma och jag tog en lång frukost trevligt!

Sen så ducha jag och lila molly var nyfiken men våga sig inte in till mig hellt haha

sen paka jag mig saker som jag har haft nu när jag varit hos mamma i helgen så sen så åkte jag hem vi handla på vägen hem så att jag har lite mat nu när man inte kan äta vad som hälst.

   köpte mjukost på lider är välldig god och jag köpte även en kruka gräslök som man kan ha med osten och i mat.

När jag kom hem så fick jag för mig att baka bullar på dukans viss som jag hade sätt på http://dukan-diet-recept.bloggo.nu/ men jag fick inte alls till det så nu ger jag upp jag får hellt änkelt fortsäta utan något gott jag har ju klara mig i snart 3 månader utan det så då skall jag klara det nu också.

Har tittat på bandyn på tv synd Bollnäs att det inte gick hella vägen.

Nu har jag gort lite mat

 

 Mat i dag:

Frukost havrekli gröt (koka över så hallva försvan) och lite yogurt en kopp te

Lunch: Entrecote

Mellan: yogurt med krosade linfrön

Middag: kasler (vett att det inte är ok men måste ta det jag har, har inte mycket pengar) med wokgrönsaker


nu skall jag kryppa upp i soffan och gosa med mina katter som varit själva.

ha en bra söndag kram på er

Av sara - 19 mars 2011 19:41

Jag börja med cruisefasen i dag.

Min mat i dag:

Frukost: yogurt med havrekli och skorpa med mjukost mums

Mellanmål: lite fil

Lunch: keso och kalkon

Middag: kyckling och grönsaker var så gott :)

Kvällen: blir nog te och skall kannse göra lortila tror jag med lite mjukost


jag höl på i sex med attackfasen då har jag gott ner 2,5kg hitills   


nu är man lite orolig att man inte skall fortsäta att gå ner.

jag har inte bestämt mig än men jag tror att jag skall göra femdagar med grönsaker och sen femdagar med bara protein.

om det inte skänns bra så får jag väll ändra mig då men man vett ju alldrig hur man skall skänna eller tycka så vi får väll se.


  

Nu skall jag ladda inför körslaget skall bli roligt att se hur duktiga dom är.

ha en mysig kväll nu kram på er

Av sara - 19 mars 2011 10:39

I dag vakna man av att lila molly bet mig i fingrarna buuu hon är sött när hon vill men hon kan vara ett litet monster också!! Hälst på morgon när man är trött.

han nu ätit en lång frukost mysigt

det blev yogurt och skorpa och lite te och å går var jag till lidel och köppte doms mjukost på 0,2% jätte god :) vart så glad att jag hitta det skall pröva göra tortilla bröd i kväll jag har inte bestämt om jag skall gå över till nästa fass i dukan jag har ätit attackfasen i 6 dagar nu och enligt dukan skall jag bara äta attackfasen i 6 dagar men man vill ju gå ner lite till.

Är lite rädd att man skall gå upp när man börjar att äta grönsaker i gen.

men jag länktar också äfter grönsaker hum jag får tänka på det ett tag till.

nu skall man utt i det finna vädret och njuta lite

ha en bara kram på er alla

Av sara - 18 mars 2011 20:28

I dag var man i skolan mellan 8-14,10

har varit en lång dag tycker jag. men det beror mycket på att det är så tunga ämnen.

  

Och så har det snöat en massa i gen :( är så jävla trött på snön nu!!! jag vill ha sommar nu.


mat i dag har gott bra tycker jag men jag har varit hungrig lite i mellan lite jobbigt.


Frukost: Fil med havrekli och lite te

Mellanmål: proteindrink

Lunch: keso och kalkon

Mellanmål: yogurt och kalkon

Middag: kebab och keso

Kväll: Te och lite yogurt

  

Nu sitter man och tittar på så skall det låtta och sjunger med eller försöker :) haha mamma tycker nog att jag inte skall försöka så mycket mera haha

men det är ju så roligt ju


ha en bra fredags kväll kram på er

Av sara - 17 mars 2011 17:57

Oj redan dag fem! Det har gott fort och inte varit så jobbigt tycker jag.

det är i dag som jag har varit hungrig men det beror nog på att jag inte alls har ätit som jag brukar. men jag har ändå ätit det jag får.

jag hade innen lunch att ta med mig till skolan i dag för keson jag sköpt hade gott utt och just då skall man glömma att kolla utångs datumet   

så den fick man slänga i går.

så innan skolan så fick man springa förbi ica och då vart det yogur som jag sköppte så att jag hade till lunch.

sen vidare till skolan och lite sent men bara någon min som tur.

I dag har vi prattat om cancer och lite som hör till vård i livets slut. välldigt tungt tycker jag. Vi fick även göra lite tacktil masage jätte skönt för händerna!!

Vi hade även tur att få sluta tidigare i dag så man han njuta av solen lite också.

När jag kom hem så la jag mig i ett bad och bara slappna av var så skönt!!!

Nu blir det tv och sän sängen skolan i morgon vid 8

men går kort dag så det är skönt.


Det jag har ätit i dag:

Frukost:

En kopp te

lite yogurt


Melanmål:

Filmjölk


Lunch:

Yogurt


Melanmål:

keso och panbiffar


Middag:

Keso och kalkon

cals bröd


Kvällen:

Blir nog lite te och skorppa


He en mysig kväll kram på er

Av sara - 17 mars 2011 07:17

God morgon!

I dag skall man till skolan i gen äfter att haft sportlov (självstudier) i 10 dagar.

så det är lite segt här just nu

jag lyckades att ta fel nu när jag skulle göra te så i ställe för hälla i mjölk i te så råka jag hälla i lätt fil :) så vaken är man hahaha


Jag ställde mig på vågen i dag också och då var det -0,5 hura :)


Nu skall jag göra mig klar för att gå till skolan.

måste gå förbi ica så jag kan köppa yogurt till lunchen i dag.

ha en bra dag kram på er

Av sara - 16 mars 2011 18:57

I dag har man mott bätre som tur. för i morgon har man ju skolan i gen då.

I dag har jag tvättat och plokat lite här hemma.

sen har jag gott på löpbandet i 25 min var skönt.

Nu så blir det bara tv och sen i säng i tid.


Min mat för dagen


Frukost:

Yourt med 1.5 msk havrekli

En kopp te


mellan mål

en kopp taffe med lite lätt mjölk


Lunch: kyckling


Midag: fil


Kvällen: Blir nog en kopp te bara då


Inte den bästa maten kannse men för magens skull så blir det bara jätte snäll mat för den. Har börjat längta lite tills jag får äta grönsaker i gen men jag skall hålla ut



Presentation

Mitt liv i med och mott gångar.

Dukan resan

13/3 94,3kg Attackfasen start fett 37,2

19/3 92,3kg -2 kg börjar

Cruisefasen

27/3 91,8kg -0,5 kg fett 35,8

4/4 91,1kg -0,7 kg fett 34,9

  11/4 90,1kg -1kg fett 34,4

18/4 88,8 - 1,3kg fett 33,4

25/4 87,5 -1,3kg fett 33

2/5 86,7 -0,8kg fett 32,1

9/5 86,1 -0,6kg fett 31,6

  16/5 85,0 -1,1kg fett 30,7

23/5 83,8 -1,2 fett 30,2

30/5 83,6 -0,2 fett 30,2

3/6 82 -1,6 fett 28,7

10/6 81,7 -0,3 fett 28,7

17/6 82,1 +0,4 fett 28,7

24/6 81,9 -0,2 fett 28,7

7/1 80,6 -1,3 fett 28,7

8/7 80,5 -0,1 fett 28,7

15/7 80,5 -0  fett 27,8

22/7 80,0 -0,5 fett 27,3

29/7 80,0 -0 fett 27,3

5/8 79,2 -0,8 fett 26,9

19/8 79,5 +0,3

9/9 79,4 -0,1

16/9 + 1,0

  

Ny start 19/9  83,2

 23/9 81,2 -2

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards