Alla inlägg under april 2011

Av sara - 16 april 2011 18:41

I dag har jag varit på 1 års kalas hos mosters lila ängen zoé   

oj vad tiden gårfort redan 1 år gammal jag tyckte hon födes nyss ju :)

Det var jätte mysigt att träffa alla vi satt och pratta och fika ( inte jag , jag tog yogurt våga inte fuska än) utte på doms altan solen värmde bra på oss men det låste lite väll i bland men det gick bra en då.

sen så böra lila fröken att gå som bara den efter sin lila bil :) hon är så duktig snart så kan hon gå själv

  Här kommer hon med full fart såå sött!!

Men det var jobbigt att ha kalas så hon blev jätte trött men inte ville hon sova men hon satt hos moster och gossa lite:)

 

men sen tog jag och gick med henne i sin vagn och då somma lila prinsessan

Sen åkte jag hem skännde mig inte alls bra måde illa och var så konstig trött vett inte riktig vad det var men äfter att man fott i sig lite mat så mår jag lite bätre. så nu blir det bara att ta det lungt i kväll sitter och väntar på körslagen HEJA JÄRVSÖ!!!


Cruisefasen dag 26

Frukost: yogurt två bittar skinka

Lunch: lite lövbiff och lök

Fika: yogurt en kopp kaffe

Middag: lite kyckling och köttbullar lite keso

Tränig: lite promenad kan nog inte kalla det tränig men men.


He en mysig lördag!

 

Av sara - 15 april 2011 19:13

Skolan har varit ganska bra i dag.

Nu snart skall jag sätta mig och titta på så skall det låta


Dukan i dag

Frukost: yogurt med havrekli och linfrön

Mellan: keso och rostbiff och skinka

Lunch: keso och kötfärs

Mellan: yogurt

Middag: lök svamp och lövbiff

Tränig: 30 min promenad och

30 min inteval tränig på löpbandet.


Ha en bra kväll

 

Av sara - 15 april 2011 07:11

    Fredag!!! Gud så skönt att det är snart helg! I går blev det ingen bloggande men jag var så himmla trött hade en jätte jobbig dag i skolan fyyy varan lärare sluta aldrig att pratta men jag skall vara ärlig jag kommer nog bara i håg hälften för det är sååå himmla mycket att få in puhh snart är det bara en dag kvar i skolan innan apun så skönt! Och sen är man klar under sköterska :) kan inte fatta att jag redan har gott 1 1/2 i skolan. Det har gott fort men nu är jag så läss på skolan men man är också orolig att man inte skall ha något att göra till hösten. en vänn pratta om att åka och jobba i norge och jag har funderat och jag funderar på att kannse följa med henne skulle vara roligt att pröva och man vill ju inte åka själv. oj nä nu måste jag göra mig klar för att gå till skolan ha en bra dag

Av sara - 13 april 2011 20:05

Jag har suttit och tittar runt lite efter övnigar som man kan göra hemma för att kunna hålla kroppen i gång och hitta denna på you tube och jag tyckte man fick bra med råd och att man kan göra det hemma varje dag. så jag tänkte dela med mig till er som vill har lite tips så här kommer länken:

Av sara - 13 april 2011 16:30

Jag starta med dukan den 13/3 då stod vågen på 94,3 då tog jag kort på mig själv för att kunna ha och se hur man såg utt och i dag har det gott 1 månad så i morse när jag vägde mig så stod vågen på 89,5!!! så jag tog nya kort i dag och jag kan se förändringar :) är så himmla glad jag har kommit till min första del mål och det var att komma under 90 kg och det har jag gort nu   

Jag var till min läkare i dag och han sa att han inte skände i gen mig och att det syndes jätte väll att jag hade gott ner vart så glad att han la märke till det. Och han sa att han förstog att det funka när jag berätta om dukan för kroppen måste ju ta av sig själv för att kunna få energi :) så han tycket det vara bara att sköra på och det tänker jag göra för nu har jag ju kommit hallva vägen....

Nästa del mål är 85kg får se när man kommer ditt spänande


Crusefasen dag 24

Frukost: yogurt med linfrön

Mellan: yogurt och en kopp te

Middag: kyckling och lite keso och grönsaker

Tränig: Inte mycket av det i dag



Av sara - 12 april 2011 17:53

Nu har man varit hos tanläkaren och det gick ganska bra men fyy vad ont jag har nu och man vart änu fatigare nu än vad man är :( men men nu får man hoppas på att man slipper att gå ditt i gen på minst 1 år!

men nu är min tand bra i gen

 

Har inte gort så mycket sen jag kommit hem har bara tagit det lungt och väntat på att bedövnigen skal släppa.

Men nyss gorde jag middag och nu skall jag nog lägga mig i ett bad en stund tror jag och sen blir det bara tv och tidig kväll för mig. skall upp tidigt i morgon skall till läkaren då.


Dukan i dag Crusefasen dag 23

Frukost: yogurt med havrekli en kopp te

Middag: kötfärs med keso

kväll: blir nog yogurt i kväll

Maten har gott jätte dåligt i dag har inte kunna ätit takvare bedövnigen

Tränig: 40 mins promenad

Av sara - 12 april 2011 09:50

Jaha i dag skall man till tanläkaren kan inte skutta upp det mera nu har ont och svårt att tugga men jag är så himmla rädd fyyy kan inte beskriva hur kroppen skänns inte roligt så jag hoppas att det skall gå fort och att boren inte låtter så mycket   

och att han inte gör illa mig som föra tanläkaren orde det är nog därför som det är mer jobbigt nu än vad det brukar vara puuu nä nu skall jag göra mig klar så att jag inte kommer försent


 

Av sara - 11 april 2011 20:27

I dag vakna jag vid 10 tiden.

gick upp och gorde lite frukost sen satte jag

mig vi darton lite och titta runt på bloggar och dukan forumet

sen så gorde jag mig klar och gick till syran och var där en stund mamma

var också där så vi hjälptes ått att packa upp lite i köket

sen så åkte vi till lidel så nu har man lite i kylskopet för det eka

värkligen i morse! Hade lite yogurt och några bittar kalkon och kaffe och

inget mera.

Efter att vi hadlat så skörde mamma mig hem jag skulle tvätta så nu har man lite

nya kläder :)

Sen gorde man lite mat och nu har man suttit framför darton ett tag.

Så nu skall jag göra mig en kopp te och invänta CSI

och sen skall man försöka sova men det kommer att bli svårt tror jag

för jag skall till tanläkaren i morgon och jag är jätte rädd för tanläkaren

och jag vett att jag måste bora fyyy jag bara ryser av att tänka på det:(

men jag har ju ont så jag måste få det gort.


Min Dukan i dag / Crusefasen dag 22

Frukost: yogurt med havrekli en kopp te

Lunch: köttfärs med lite keso

Middag: korv och lite grönsaker

Kväll: en kopp te och lite yogurt


Ha en bra kväll alla vänner

 

Presentation

Mitt liv i med och mott gångar.

Dukan resan

13/3 94,3kg Attackfasen start fett 37,2

19/3 92,3kg -2 kg börjar

Cruisefasen

27/3 91,8kg -0,5 kg fett 35,8

4/4 91,1kg -0,7 kg fett 34,9

  11/4 90,1kg -1kg fett 34,4

18/4 88,8 - 1,3kg fett 33,4

25/4 87,5 -1,3kg fett 33

2/5 86,7 -0,8kg fett 32,1

9/5 86,1 -0,6kg fett 31,6

  16/5 85,0 -1,1kg fett 30,7

23/5 83,8 -1,2 fett 30,2

30/5 83,6 -0,2 fett 30,2

3/6 82 -1,6 fett 28,7

10/6 81,7 -0,3 fett 28,7

17/6 82,1 +0,4 fett 28,7

24/6 81,9 -0,2 fett 28,7

7/1 80,6 -1,3 fett 28,7

8/7 80,5 -0,1 fett 28,7

15/7 80,5 -0  fett 27,8

22/7 80,0 -0,5 fett 27,3

29/7 80,0 -0 fett 27,3

5/8 79,2 -0,8 fett 26,9

19/8 79,5 +0,3

9/9 79,4 -0,1

16/9 + 1,0

  

Ny start 19/9  83,2

 23/9 81,2 -2

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards