Alla inlägg under april 2011

Av sara - 11 april 2011 12:55

 

Bli medlem i unibet och ta chansen att vinna pengar klicka på denna länk och bli medlem https://www.unibet.com/betting/article.do?contentId=84477

ett roligt sätt att spela på.

och man kan vinna stora pengar om man har lyckan med sig :)

Tveka inte roligt att bara pröva

Av sara - 11 april 2011 09:24

Jaha då var det måndag i gen och vägning hur har det gott????

Jo -1 kg   skänns så bra är så glad.

fett-0,5%   


så nu är det bara att fortsätta på samma viss så får man se hur vågen vissar nästa vecka.

 



Av sara - 10 april 2011 20:16

I dag gick man upp 8,00 man var ganska mör i kroppen kan jag säga men det var endå en skön skänsla för man vett att man fick lite tränig och att syster har flyttat till ett fint hus.

jag och pappa åt lite frukost sen gorde vi oss klara och gick till syran och pratta lite med dom och pappa kunde ge zoé sin prisent hon fyller 1 på tisdag.

 

äfter att vi varit där så tog vi oss en tims promenad sen hem och skulle bytta däken på min cykel men hade inte dom rätta grejerna så det gick inte :( för fråga någon om dom kan hjälpa mig.

sen gorde pappa och jag lite mat ått och pratta sen så åkte han hem i gen helgen har gott fort men han kommer upp om en månad i gen :)

äfter att han åkt så städa jag och nu skall jag sätta mig och titta på tv


min mat

Frukost : yogurt med havrekli och linfrön

Lunch: kyckling dukan tortillas keso

Middag: yogurt och en kopp te

Träning: 80 mins promenad


Ha en bra kväll

 

Av sara - 9 april 2011 20:47

 

I dag har vi hjälpt syter att flytta så i morse ringde klockan 6,00 så då upp och äta lite frukost har fott min pappa att äta dukan men mig i helgen :) men jag vett inte riktigt vad han tycker om det.

Efter frukosten så gorde vi oss klar sen så åkte vi till söderhamn och hämmta skåbil sen så åkte vi till arbrå och börja packa in första lasten jag tog då hand om lilla Zoé som var trött så jag hade henne i ett bär sele på magen gick så bra :) hon vakna till sen och satt och små pratta och skulle della med sig av sin napp till mig haha moster lilla tjej. sen bara det ner till bollnäs och lassta av det gick ganska snabbt vi var nogna som hjälptes ått att bära.

När första lassen var av plåkada då åkte kilarna upp till arbrå i gen och packa en omgång till men jag och syran och mamma och barnen stanna kvar och plocka upp i köket det gick bra men dominic tröttna så då satte vi oss och läste bok ett tag var mysigt :) sen kom tillbaka så då plocka vi av andra laset sen så ått vi lite lunch syran hade varit så snäll och gort en salnad till mig som jag kunde ätta. sen bar det av till arbrå i gen och då var jag med så vi tog det sista men dom har många vagnar som killarna fick mig att göra i årnig för att dom inte kunde haha killar!!! sen bar det av till huset i gen och packa av det sista. Men vi har haft en trevilg i dag tycker jag alla var så lätta att pratta men så man hade roligt.

men sen så åkte vi tillbacka till söderhamn men skopbilen. vi stanna på coppen och handla lite. sen tillbacka till bollnäs lämmna lite saker till syran sen hem och gorde lite middag var lite sent men det blir det ofta så när man flyttar. så 20,00 ått man middag puu man har varit bort och flyttat i 12 tim så nu sitter man i soffan och är välldigt trött i föterna och ryggen men det blev en trevlig och bra dag i dag tycker jag.

 

så nu blir det bara tv får se hur länge man årkar hålla sig vaken.


Crusefasen dag 21

Frukost: havrekli grött

Mellan: yogurt

Lunch: lite kyling salad uttan pasta

Middag: kycklinfile med keso och en kopp kaffe


Hoppas att ni har en bra kväll nu

 

Av sara - 8 april 2011 20:10

I dag var det en så seg dag i skolan så det inte var sant!

Förmidagen var som sirap man trode alldrig att man skulle få lunch

någon gång. Kort lunch sen var det bara lite kvar av skol dagen som tur

titta på film då.

så efter skolan så gick jag till afären behövde keso :)

sen hem fick lägga mig ett tag hade så ont i huvet att jag inte visste vad jag skulle ta vägen men äfter lite vila var det bättre i gen.

gorde lite mat och sen kom pappa och vi ått till sammans.

så nu sitter vi och tittar på så skall det låta!

blir en tidig kväll i kväll så att man årkar upp för flytten i morgon.


Dukan i dag:

Frukost: yoghurt med havrekli en kopp te

Mellan: yoghurt

Lunch: middan från i går

Mellan: kalkon och keso

Middag: köttfärs med keso


ha en bra kväll

 

Av sara - 8 april 2011 06:48

 

Klockan ringde 6,00 var ganska pigg :) skönt

solen var på vägg upp när man titta utt så skönt!

nu har man fott i sig lite frukost snart blir det skolan

i dag går vi 8,00-14,10 sen blir det hem och städa lite

pappa kommer i kväll vi skall hjälpa syster och flytta i morgon

så i morgon kommer hon och hennes familj flytta hitt mysigt

nu kan man träffa dom när man vill visst dom bode ju inte långt bort

innnan men en då.

nä nu skall jag göra mig klar

ha en bra dag.

 

Av sara - 7 april 2011 17:57

I dag ringde klockan 6,30 man massa sig upp och kläde sig och titta utt fyy mulet och jätte blåsigt!!! Gorde lite frukost eller skall jag säga att jag försökte göra lite gröt men jag glömde den så att det bubbla över i mikron :( typist!

Men jag fick lite frukost till sist :)

Sen gick jag till skolan och där hämta en klass kompis upp mig sen åkte vi till krematoriet skulle ditt på studiebesök. Det var ganska intresant men jag tyckte det var lite jobbigt också jag gick inte ner där bränn ugnana var skändes inte alls bra. Sen gick vi och titta på skyrkogården det var jätte finnt men det var så kallt att man inte riktigt kunde njuta av det.

Sen var det tillbaka till skolan och där gick vi i genom vad vi skall göra i geriatrik.

sen vart det lunch och efter lunchen så gick våran lärare i genom lite till men sen så fick vi göra lite gymnastikövningar som man kan göra med äldre och vi fick oss ett gott skratt kan jag lova men det var roligt :) man märkte att man inte är så smidig som man trode hahah

sen fick vi sluta så då blåste man sig hem puu det var jobbigt hade mottvind hella vägen.

Nu har man gort lite middag.

Och skal få besök av en vänn trevligt :)



Crusefasen dag 19

frukost: lite gröt havrekli

lunch: köttbular med keso

mellam mål: yogurt

middag: korv med svamp

träning: 20 min promenad 20 gymmpa:)

Av sara - 6 april 2011 14:53

  I morse var det som omöjligt för mig att vakna fyy tycker inte om sådana dagar skänner mig så latt. men men vid 10,00 kom jag upp gorde mig lite frukost parata med mamma lite. sen så satte jag mig och titta runt lite på bloggar alltid lika roligt att se vad andra skriver :)

Sen tog jag mig i kragen och satte mig och plugga men det var inte det lätaste kan jag jag säga. våran lärare hade skrivit så konstigt att jag höll på att bli tokig på dom första medicinerna som vi skulle slå upp på fass men sen gick det lite bättre då hitta jag det hon mena men dom första gick det inte att hitta måste pratta med henne jag satt ju i 30 min med den första!

 

Men nu är jag klar med alla tre sakrena som jag skulle göra så det är så skönt. men jag märkte ju att jag inte har ätit något mer än frukost så jag börja bli hungrig så det blev sen lunch i dag.

Nu hade jag tänkt mig att jag skulle gå en lite promenad för solen skinner så finnt utte så man får passa på att njuta av den när den är framme.


Crusefasen dag 18

Min mat i dag:

Frukost yogurt med havrekli

Lunch: kötfärs med keso

Middag blir nog räster i dag.

Kväll: yogurt

Och en massa vatten under dagen ( Måste bli bättre skänner jag)

Träning: promenad


Hoppas ni får en bra kväll.

 

Presentation

Mitt liv i med och mott gångar.

Dukan resan

13/3 94,3kg Attackfasen start fett 37,2

19/3 92,3kg -2 kg börjar

Cruisefasen

27/3 91,8kg -0,5 kg fett 35,8

4/4 91,1kg -0,7 kg fett 34,9

  11/4 90,1kg -1kg fett 34,4

18/4 88,8 - 1,3kg fett 33,4

25/4 87,5 -1,3kg fett 33

2/5 86,7 -0,8kg fett 32,1

9/5 86,1 -0,6kg fett 31,6

  16/5 85,0 -1,1kg fett 30,7

23/5 83,8 -1,2 fett 30,2

30/5 83,6 -0,2 fett 30,2

3/6 82 -1,6 fett 28,7

10/6 81,7 -0,3 fett 28,7

17/6 82,1 +0,4 fett 28,7

24/6 81,9 -0,2 fett 28,7

7/1 80,6 -1,3 fett 28,7

8/7 80,5 -0,1 fett 28,7

15/7 80,5 -0  fett 27,8

22/7 80,0 -0,5 fett 27,3

29/7 80,0 -0 fett 27,3

5/8 79,2 -0,8 fett 26,9

19/8 79,5 +0,3

9/9 79,4 -0,1

16/9 + 1,0

  

Ny start 19/9  83,2

 23/9 81,2 -2

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards